ΠΑΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Μέλος Εκτελεστικού Πολιτικού Συμβουλίου Κινήματος Αλλαγής

Newsletters

Γράψτε το email σας και πατήστε το πλήκτρο subscribe για να εγγραφείτε στα newsletters
Τηρείται ο "GDPR", ο νέος κανονισμός Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (EE 2016/679).
Please wait

Σελίδα στο Facebook

Twitter

radio spech

 
 

Σύνδεσμοι

parliament logo  pasok logo  facebook logo twitter logo

Εκλογές 2015

ΠΑΣΟΚ. Κρατάμε ψηλά την ευθύνη.

Η άρνηση του διαλόγου με την κυβέρνηση για το νέο Καποδίστρια είναι πλέον το τελευταίο «όπλο» της ΚΕΔΚΕ και των εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για να αναγκάσουν την κυβέρνηση να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της;
 
Προφανώς όχι. Όλα γίνονται για να φέρουμε την κυβέρνηση στο διάλογο που τον αρνείται επίμονα. Θέλω με έμφαση να τονίσω ότι κυβερνητική πρόταση για τη διοικητική μεταρρύθμιση δεν υπάρχει. Δεν είναι σχήμα λόγου ούτε υποτίμηση είναι πολύ απλά η πραγματικότητα. ... Ο αρμόδιος Υπουργός Εσωτερικών κ. Παυλόπουλος στα δύο συνέδρια της ΚΕΔΚΕ και της ΕΝΑΕ  που οργανώθηκαν  με αντικείμενο τη διοικητική μεταρρύθμιση ήταν καθαρός. Περιμένει τις προτάσεις μας για να προχωρήσει σε νομοθέτηση. Δεν πρόκειται για δημοκρατική ευαισθησία αλλά  για παντελή έλλειψη σχεδίου στο κρίσιμο ζήτημα του κράτους.

 

 
 
 
Η οικονομική αυτοτέλεια δήμων και κοινοτήτων δεν περνάει μέσα από την διασφάλιση της διαφάνειας στα οικονομικά τους; Κι όμως, οι πιο κραυγαλέες υποθέσεις διαφθοράς και διασπάθισης δημόσιου χρήματος αφορά τους ΟΤΑ…
 
Κεντρικοί στόχοι μιας ουσιαστικής αλλαγής στο Κράτος και την Αυτοδιοίκηση είναι η απλούστευση, η διαφάνεια και η αποτελεσματικότητα.
Να πάρουμε ένα παράδειγμα. Σ΄ ένα δρόμο του λεκανοπεδίου κάποιος έσκαψε και η αποκατάσταση του οδοστρώματος είναι κακή. Ποιος ακριβώς ευθύνεται; Η ΔΕΗ, ο ΟΤΕ, η ΕΥΔΑΠ, η τάδε εταιρεία ευρυζωνικών υπηρεσιών, ο Δήμος, η Νομαρχία, ή το ΥΠΕΧΩΔΕ;
Κι ακόμα ως φορολογούμενοι πολίτες πληρώσαμε και πόσα τελικά αυτή κόστισε; Ο ευρών αμειφθήσεται. Στην Ελλάδα ζούμε σ΄ ένα λαβύρινθο. Η πρόταση είναι απλές και αποτελεσματικές δομές με ξεκάθαρες αρμοδιότητες και διακριτούς ρόλους. Γι΄ αυτό η φορολογική αποκέντρωση είναι η μητέρα των μεταρρυθμίσεων, δίνει στη διαφάνεια την πραγματική της υπόσταση, ξέρω που πάνε τα λεφτά μου, πώς αξιοποιούνται και πώς διαχειρίζονται.
Σε ό,τι αφορά τα υπαρκτά φαινόμενα κακοδιαχείρισης στους Δήμους θέλω να θυμίσω ότι σύμφωνα με μια ανεξάρτητη αρχή, το Συνήγορο του Πολίτη, οφείλονται σε τρεις λόγους:
-          Χαμηλό επίπεδο οργάνωσης και στελέχωσης
-          Σύγχυση αρμοδιοτήτων
-          Κακή νοοτροπία μερικών Δημάρχων
 
       
Περιμένατε από το νέο Πρόεδρο της ΚΕΔΚΕ κ. Νικήτα Κακλαμάνη μία τόσο ολομέτωπη επίθεση προς την κυβέρνηση παρά την «γαλάζια» κομματική του ταυτότητα;
 
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί σε μια δύναμη που επιδιώκει σταθερά μια βαθιά αλλαγή στο Κράτος με εργαλεία την ενίσχυση της αποκέντρωσης και της αυτοδιοίκησης. Από τη μεγάλη αυτή αλλαγή δεν εξαιρούμε φυσικά τους εαυτούς μας. Οι σημερινοί Δήμοι δεν είναι αυτοί που εμείς επιδιώκουμε. Πιστεύω βαθιά ότι το σύγχρονο κράτος είναι το υπ΄ αριθμόν ένα πολιτικό διακύβευμα της χώρας και η ιδέα αυτή κυοφορήθηκε από εμάς, τους αιρετούς. Καθένας μας λοιπόν έχει χρέος να μπολιάσει αυτή την ιδέα στον πολιτικό του χώρο και όχι το αντίθετο. Νομίζω ότι ο κ. Κακλαμάνης αυτό το γνωρίζει και κυρίως το ασπάζεται.
 
 
Η πρόβλεψη που περιλαμβάνει το φορολογικό νομοσχέδιο για την καταβολή των εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας στους δήμους δεν είναι μία ένδειξη καλή κίνησης από την κυβέρνηση; Το επιχείρημα της δημοσιονομικής στενότητας πιστεύετε ότι χρησιμοποιείται ως άλλοθι για την αθέτηση των κυβερνητικών υποσχέσεων;
 
Τα τέλη κυκλοφορίας και άλλα τρέχοντα οικονομικά ζητήματα μας έχουν σχέση με τη σημερινή μας τραγική κατάσταση. Δεν εξασφαλίζουν την πορεία της μεταρρύθμισης, απλά απομακρύνουν τον κίνδυνο να συνενώσουμε τελικά τα χρέη μας.   
Η διοικητική μεταρρύθμιση προϋποθέτει επάρκεια πόρων γιατί είναι ένα τεράστιο εγχείρημα που πρέπει να στηριχθεί γιατί μόνο έτσι θα οδηγήσει στη βελτίωση της ζωής των Ελλήνων πολιτών.
Οι μεταρρυθμίσεις δε γίνονται για τους Δημάρχους και τους Υπουργούς. Αν η κυβέρνηση επιθυμεί πραγματικά να πάμε σε διοικητική μεταρρύθμιση δεν μπορεί να χρησιμοποιεί ως άλλοθι δημοσιονομικά προβλήματα.
 
 
 
Είναι αναγκαίες οι συνενώσεις δήμων και κοινοτήτων που φέρεται να προωθεί ως μέτρο ο «Καποδίστριας 2»; Σε ποια κατεύθυνση πιστεύετε ότι πρέπει να κινηθεί η αυτοδιοικητική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης και κατά πόσον συντάσσεστε με τις- πολλές ήδη- αντιδράσεις μίας σειρά δήμων;
 
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι χρειαζόμαστε λιγότερους και ισχυρούς Δήμους. Όσο μεγαλύτερα όμως σχήματα Δήμων υιοθετήσει κανείς τόσο η μετεξέλιξη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης σε Περιφερειακή είναι όρος εκ των ουκ άνευ. Σε πολλά νησιά, για παράδειγμα, τα όρια Δήμων και Νομαρχίας ταυτίζονται. Σε μια τέτοια εξέλιξη μιλάμε πλέον για ριζική ανακατανομή αρμοδιοτήτων που οδηγεί τις υπηρεσίες στους Δήμους και την ανάπτυξη στην Περιφέρεια, όπως σε όλα τα σύγχρονα κράτη που λειτουργούν αποτελεσματικά. Πρόκειται για το μεγαλύτερο εγχείρημα στην ιστορία του νεοελληνικού κράτους. Γι΄ αυτό πιστεύω ότι το πρόβλημα δεν είναι οι θεμιτές ή όχι αντιδράσεις αλλά η απίστευτη προχειρότητα της Κυβέρνησης.
 
 
Μετά και την τελευταία συνάντηση Κακλαμάνη- Αλογοσκούφη διαβλέπετε ενδεχόμενο να πέσουν οι τόνοι από πλευράς σας και συνεπώς να απομακρύνεται το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων;
 
Στην τελευταία μας συνάντηση ο κ. Αλογοσκούφης προσπάθησε δύο πράγματα. Να διευκολύνει τον Πρωθυπουργό για να εξαγγείλει στη ΔΕΘ τη διοικητική μεταρρύθμιση και να κερδίσει χρόνο.
Είπε σχεδόν ναι σε όλα αλλά δε δεσμεύτηκε ως προς το χρόνο υλοποίησης.
Ελπίζω να τον ξανασυναντήσουμε μετά την κατάθεση του προϋπολογισμού με την ίδια ιδιότητα, γεγονός που δεν είναι καθόλου βέβαιο.
 
 
Για το τέλος μία πολιτική ερώτηση. Πριν λίγες μέρες το ΠΑΣΟΚ έκλεισε τα 34 χρόνια του. Ποιο είναι το στοίχημα που πρέπει να κερδίσει το επόμενο διάστημα μέχρι τουλάχιστον τις ευρωεκλογές και πόσο εύκολο είναι αυτό για έναν Πρόεδρο όπως ο κ. Παπανδρέου που θεωρείται τροχοπέδη στην ανάκαμψη του κόμματος από έναν στους δύο ψηφοφόρους;
 
Το πρόβλημα του ΠΑΣΟΚ είναι και το πρόβλημα της χώρας. Είναι πλέον καθαρό ότι έχει ξεκινήσει η πολιτική απομείωση του πολιτικού κεφαλαίου Κ. Καραμανλής.
Είναι εξίσου καθαρό ότι είμαστε σε μια εποχή χαμηλών προσδοκιών γι΄ αυτό επικρατεί ο «κανένας» σε όλα τα μεγάλα προβλήματα.
Η χώρα δεν αντέχει πλέον μια επιλογή όπου γίνεται κυβέρνηση το «μη χείρον». Το δοκιμάσαμε το 2004 και το τίμημα είναι βαρύ.
Σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών και ανακατατάξεων παγκόσμια που θα προσδιορίσουν τα δεδομένα για μεγάλο χρονικό διάστημα εμείς πορευόμαστε χωρίς σχέδιο.
Το στοίχημα του ΠΑΣΟΚ είναι ένα και μοναδικό. Αξιόπιστη πρόταση για τη χώρα. Αυτό μας οδηγεί στην ανάκαμψη, αυτό χρειάζεται και η χώρα και φαίνεται πως δεν έχουμε πολύ χρόνο.