ΠΑΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Μέλος Εκτελεστικού Πολιτικού Συμβουλίου Κινήματος Αλλαγής

Newsletters

Γράψτε το email σας και πατήστε το πλήκτρο subscribe για να εγγραφείτε στα newsletters
Τηρείται ο "GDPR", ο νέος κανονισμός Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (EE 2016/679).
Please wait

Σελίδα στο Facebook

Twitter

radio spech

 
 

Σύνδεσμοι

parliament logo  pasok logo  facebook logo twitter logo

Εκλογές 2015

ΠΑΣΟΚ. Κρατάμε ψηλά την ευθύνη.

 Οι απαντήσεις του Δημάρχου Κοζάνης, Προέδρου της ΚΕΔΚΕ Πάρι Κουκουλόπουλου  
  1. Κάθε σοβαρή και φιλόδοξη αναπτυξιακή προσπάθεια έχει τρεις προτεραιότητες : να απαντήσει με σαφήνεια στο σχέδιο, στους πόρους και στο ανθρώπινο δυναμικό.  Σε ό,τι αφορά το σχέδιο, ολοκληρώσαμε με πρωτοφανείς σε έκταση συμμετοχικές διαδικασίες, το νέο Γενικό Πολεοδομικό μας Σχέδιο, όπου αποτυπώνονται με σαφήνεια, οι στόχοι , οι επιμέρους προτεραιότητες και η ιεράρχησή τους. Ο αγώνας πλέον είναι για τη θεσμοθέτηση του.  

Σε ό,τι αφορά τους πόρους, ο αγώνας είναι διαρκής και σχετίζεται με την αξιοποίηση όλων των ευκαιριών που υπάρχουν. Επίμονη  και σκληρή προετοιμασία για το Δ΄ Κ.Π.Σ., άντληση τοπικών πόρων κ.α. για να μην αφήσουμε καμιά ευκαιρία και δυνατότητα να χαθεί.  Στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού, πρώτα απ’ όλα η ταχεία ανάπτυξη των υποδομών του πανεπιστημίου και η στήριξη του ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας. Είναι δυο μείζονες στόχοι παράλληλα, με το άνοιγμα δράσεων και τη χάραξη πολιτικών,  που θα προσανατολίζουν το ανθρώπινο δυναμικό της πόλης στους βασικούς στόχους που έχουμε υιοθετήσει στα πλαίσια του Γ.Π.Σ., φιλοδοξώντας να καταστήσουμε την Κοζάνη περιφερειακό πόλο καινοτομίας,με έμφαση στου τομείς  της ενέργειας και της κοινωνίας της γνώσης.

 2. Η θεσμοθέτηση μητροπολιτικής αυτοδιοίκησης για την Αθήνα και την Θες/νίκη, είναι αναγκαία προϋπόθεση  για να διασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητα των δυο μεγαλουπόλεων. Ωστόσο, χρόνια ολόκληρα κολλάει σε έναν απλό λόγο. Το πολιτικό σύστημα της χώρας φοβάται πως ο εκλεγμένος άρχοντας μιας μητροπολιτικής αυτοδιοίκησης στο λεκανοπέδιο Αττικής, θα είναι κάτι σαν… δεύτερος Πρωθυπουργός.  Αυτό εμποδίζει μια τέτοια εξέλιξη, με τεράστιο τελικά τίμημα για τις δυο πόλεις αλλά και για τη χώρα. Για τον ίδιο  λόγο δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη  στη Συνταγματική αναθεώρηση και από ό,τι φαίνεται θα υιοθετηθεί ως εναλλακτική λύση η λογική των μητροπολιτικών λειτουργιών. Για μένα προσωπικά, αν υιοθετήσουμε αυτόν το δρόμο θα χάσουμε πολύτιμο χρόνο. Στην Ελλάδα δεν μπορεί μονίμως να ανακαλύπτουμε την Αμερική όταν άλλοι την ανακάλυψαν πολύ νωρίτερα.

  3.  Η οικονομική αυτοτέλεια των ΟΤΑ μια απάντηση έχει σ’ όλο το σύγχρονο κόσμο.Τη φορολογική αποκέντρωση. Η φορολογική αποκέντρωση η οποία συνοδεύεται και συνδυάζεται, παράλληλα, και με ένα μηχανισμό συστηματικής στήριξης των ασθενέστερων ΟΤΑ, αυτών δηλαδή που οι κοινωνίες ή οι αγορές τους έχουν ελάχιστη ή καθόλου φοροδοτική ικανότητα.Μια τέτοια εξέλιξη μας οδηγεί στην αυτοδιοίκηση και την κοινωνία της ευθύνης δίνοντας στο θεσμό την πραγματική του υπόσταση. Να ξέρει δηλαδή ο πολίτης που πάνε τα λεφτά του και πως αξιοποιούνται.

 4. Δεν υπάρχει μονοσήμαντη απάντηση για συγκεκριμένους λόγους. Πρώτα από όλα, τα δημοτικά τέλη δεν είναι ίδια για όλους. Ένα μεγάλο κομμάτι συμπολιτών μας θεωρεί πως είναι πανάκριβα ενώ ένα άλλο, εξίσου μεγάλο, κομμάτι της κοινωνίας απαιτεί ριζική βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, με οποιοδήποτε τίμημα. Το επόμενο ζήτημα που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας σχετίζεται με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών που σαφώς απέχουν αισθητά από μια σύγχρονη λογική. Καλό είναι επίσης να θυμόμαστε ότι όταν η Ελλάδα  βγεί από το τούνελ της τριτοκοσμικής κατάστασης στη διαχείριση απορριμμάτων και καταφέρει να τα διαχειριστεί με ένα τρόπο υγειονομικά αποδεκτό, το κόστος αντικειμενικά θα ανέβει. Σε ό,τι αφορά τους επιχειρηματίες, τα στοιχεία που το ίδιο το Υπουργείο έδωσε στη δημοσιότητα δείχνουν ότι δεν δικαιολογείται αυτός ο θόρυβος. Από ένα σημείο και πέρα πιστεύω ότι εξυπηρετεί μια προσπάθεια μετάθεσης ευθυνών για το πρόβλημα της επιχειρηματικότητας και της ακρίβειας. Είναι από κάθε άποψη υπερβολικό μέχρι παράλογο, να λέμε ότι η επιχειρηματικότητα στη χώρα μας έχει χαμηλούς δείκτες ή ότι η ακρίβεια οφείλεται στα δημοτικά τέλη.

 5. Τέτοια φαινόμενα δυστυχώς υπάρχουν και στην Αυτοδιοίκηση. Ωστόσο δεν αφορούν τη συντριπτική πλειοψηφία των ΟΤΑ αλλά  ένα μικρό αριθμό που αμαυρώνει τη δημοσιονομική  εικόνα.  Παρ’ όλα αυτά σαφώς και πρέπει να βρεθεί τρόπος να ελαχιστοποιηθούν  αυτά τα φαινόμενα και φυσικά να παταχθούν. Νομίζω ότι τρόπος υπάρχει και βρίσκεται στην υιοθέτηση τριών συγκεκριμένων προτάσεων. Πρώτον, να υπάρχει σοβαρός έλεγχος των αποφάσεων δημοτικών συμβουλίων και δημαρχιακών επιτροπών, που έχουν οικονομικό αντικείμενο και περιεχόμενο. Κάτι τέτοιο εδώ και πολλά χρόνια δεν γίνεται καθόλου συστηματικά από την πλευρά του κράτους. Αντ’ αυτού έχουν θεσμοθετηθεί μια σειρά ελεγκτικοί μηχανισμοί, που κάθε φορά αναδεικνύουν την αναγκαιότητα  να υπάρξει και ένας επιπλέον.Δεύτερον,  να ενισχυθεί η διαδικασία εσωτερικού ελέγχου με συστηματική κατάρτιση και ενημέρωση του συνόλου των αιρετών σ΄ αυτά τα αντικείμενα. Τρίτον, η εμπειρία διδάσκει ότι πολλά απ΄ τα προβλήματα που εμφανίζονται ως συναλλαγή κάτω απ΄ το τραπέζι οφείλονται είτε στην άγνοια είτε στη χαμηλή στελέχωση των μικρών καποδιστριακών Δήμων που δίνει τη δυνατότητα να μπαίνουν τέτοιες λογικές. Ο Καποδίστριας ΙΙ χρειάζεται γιατί όπου υπάρχουν καλά οργανωμένες υπηρεσίες είναι δύσκολο να συμβούν τέτοια φαινόμενα.

   6. Το μοντέλο των ΣΔΙΤ πιστεύω πως έχει πολύ ενδιαφέρον για τους ΟΤΑ αρκεί να εστιαστεί το ενδιαφέρον μας σε πραγματικά ανταποδοτικά έργα, τα οποία προφανώς υπάρχουν σε κάθε Δήμο. Για παράδειγμα, αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας, χώροι στάθμευσης κ.α. Αυτό που δημιουργεί προβληματισμό δεν είναι ότι τα έργα των ΟΤΑ δεν έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα αφού ισχύει το αντίθετο. Το πρόβλημα είναι ότι την επιλογή των μη ανταποδοτικών έργων έχει ανοίξει το ίδιο το κράτος αφού φαίνεται να ξεκινά και να περιορίζεται το μοντέλο των ΣΔΙΤ σε σχολεία και νοσοκομεία, κλασικές δημόσιες υποδομές που δεν έχουν φυσικά έσοδα, και μ΄ αυτό τον τρόπο δεσμεύει μέχρι και καταργεί το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων των επομένων ετών. Είναι μια εξέλιξη που νομίζω πρέπει να μας προβληματίσει πολύ.

  7. Το άνοιγμα του δρόμου προς τα ιδιωτικά πανεπιστήμια νομίζω ότι καθιστά το μέλλον όλων των περιφερειακών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων  ιδιαίτερα αβέβαιο. Ειδικότερα για τα ΤΕΙ  πιστεύω ότι χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ενίσχυσης και ισχυροποίησης τους που μπορεί να περιλαμβάνει ακόμα και καταργήσεις τμημάτων που ιδρύθηκαν πρόχειρα. Σε κάθε περίπτωση, αυτά των οποίων πρέπει να δρομολογηθεί το κλείσιμο, σε ορίζοντα μιας δεκαετίας, είναι τα ΤΕΙ Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Εκτός και αν υπάρξει πρόβλεψη από το νομοθέτη απαγορεύοντας την ίδρυση ιδιωτικών μη κρατικών πανεπιστημίων στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα και στην ευρύτερη περιοχή τους. Όλα αυτά σχετίζονται με τον προβληματισμό που αφορά το ανθρώπινο δυναμικό που συγκεντρώνεται γύρω απ΄ αυτά τα ιδρύματα και όχι με τα «περί διαμερισμάτων» και «σουβλακίων». Σε ό,τι αφορά τη Δυτική Μακεδονία δεν πιστεύω ότι χρειάζεται περισσότερα τμήματα ΤΕΙ αλλά χρειάζεται τμήματα τα οποία θα είναι αναβαθμισμένα και θα παρέχουν πτυχία με πραγματικό αντίκρυσμα. Αυτό δυστυχώς δεν ισχύει για όλα τα τμήματα που υπάρχουν στην περιφέρεια μας.

   8. Το νέο Γενικό Πολεοδομικό μας Σχέδιο περιέχει πλήθος νέων δράσεων και κατευθύνσεων που προσπαθούν να δώσουν απάντηση στο τεράστιο πρόβλημα της ανεργίας του τόπου μας. Καινοτομία στην ενέργεια, κοινωνία της γνώσης, «έξυπνοι οικισμοί», αναπλάσεις όψεων, επιχειρηματικότητα, αποτελούν συγκεκριμένες δράσεις που μπορούν να δώσουν το δικό τους τόνο στη μάχη κατά της ανεργίας. Κατά τα άλλα βέβαια η αυτοδιοίκηση στην πατρίδα μας με τα εργαλεία και τα μέσα που διαθέτει δεν μπορεί ν αντιμετωπίσει από μόνη της την ανεργία.  

   9. Πρόκειται για ένα τεράστιο θέμα αφού στην περιοχή μας παράγεται το 70% της ηλεκτρικής ενέργειας και θα παράγεται για αρκετά ακόμη χρόνια. Έχουν κλείσει δύο ιστορικοί κύκλοι που σχετίζονται με την παρουσία της ΔΕΗ στην περιοχή μας και βρισκόμαστε στο άνοιγμα ενός νέου κύκλου, με βάση τον οποίο πρέπει να επανατοποθετήσουμε τις σχέσεις της ΔΕΗ με την περιοχή με πολύ συγκεκριμένες αρχές. Προφανώς το ζήτημα του περιβάλλοντος θα είναι στις βασικές μας προτεραιότητες, αλλά προτεραιότητα έχει και το ζήτημα των εργασιακών σχέσεων αφού υπάρχει κυριολεκτικά «δουλεμπόριο» τα τελευταία χρόνια που είναι κοινωνικά μη αποδεκτό. Κυρίως όμως η περιοχή μας και η ΔΕΗ πρέπει να συμφωνήσουν τόσο στο χρονοδιάγραμμα όσο και στο βαθμό συμβολής της περιοχής σε ό,τι αφορά την ενέργεια. 

       10. Αυτή τη στιγμή έχει καλυφθεί σχεδόν το σύνολο της πόλης και ενός δημοτικού διαμερίσματος. Υλοποιούνται κάποια έργα που καλύπτουν το 100% των αναγκών της πόλης και η επόμενη φάση αφορά τις επεκτάσεις και τη Ζώνη Ενεργού Πολεοδομίας. Δεν είναι εύκολο να επεκταθεί σε άλλες περιοχές γιατί η επένδυση είναι ακριβή και απαιτεί ορισμένες πυκνότητες και ελάχιστα μεγέθη προκειμένου να μείνει βιώσιμη. Η Τηλεθέρμανση Κοζάνης είναι βιώσιμη και γι΄ αυτό μπόρεσε να ολοκληρωθεί στο 100%, περίπου, της πόλης, μ΄ ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ίδιας χρηματοδότησης.

  11. Στη ΖΕΠ αυτή τη στιγμή υλοποιούνται σημαντικά έργα σε επίπεδο υποδομών που έχουν σχέση με την μετεξέλιξη της στον πρώτο «έξυπνο οικισμό» της Ελλάδας. Τρεις χιλιάδες άνθρωποι τα επόμενα χρόνια θα μένουν σ΄ έναν οικισμό ο οποίος θα διαθέτει μοναδικές υποδομές στο επίπεδο τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, όπου βέβαια ο ήλιος και ο αέρας δεν θα είναι εμπορεύσιμα είδη. Ένας τέτοιος οικισμός φιλοδοξούμε στο εμπορικό του κέντρο να φιλοξενήσει ένα μεγάλο μέρος επιχειρήσεων και μεμονωμένων ατόμων, κυρίως επιστημόνων, που ενεργοποιούνται στις ψηφιακές τεχνολογίες, ακριβώς γιατί το όλο περιβάλλον θα είναι ιδιαίτερα φιλικό σ΄ αυτές τις τεχνολογίες. Στην ολοκληρωμένη της μορφή η ΖΕΠ θα λειτουργήσει σε πέντε περίπου χρόνια και το μεγαλύτερο μέρος του έργου θα είναι αυτοχρηματοδοτούμενο ή συγχρηματοδοτούμενο.

  12. Η ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης των τοπικών και περιφερειακών αρχών σ΄ όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι κοινός τόπος. Είναι μια φυσική εξέλιξη στην εποχή της παγκοσμιοποίησης αφού η ενδυνάμωση της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης ενισχύει κατ΄ αρχήν την αποτελεσματικότητα, το οποίο είναι το μείζον ζητούμενο στην εποχή μας. Ταυτόχρονα ενισχύει και το εθνικό κράτος του οποίου η παραδοσιακή μορφή αμφισβητείται από την παγκοσμιοποίηση. Στην Ελλάδα μόνο επιμένουμε στο συγκεντρωτικό μοντέλο και αυτό που δυστυχώς πρέπει να πω είναι πως είμαστε η πλέον συγκεντρωτική χώρα όχι των 15 αλλά των 25 της Ε.Ε. Γι΄ αυτό και ισχυρίζομαι πως το μεγάλο πολιτικό διακύβευμα της χώρας είναι το σύγχρονο κράτος και το ξεπέρασμα του συγκεντρωτισμού.