ΠΑΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Μέλος Εκτελεστικού Πολιτικού Συμβουλίου Κινήματος Αλλαγής

Newsletters

Γράψτε το email σας και πατήστε το πλήκτρο subscribe για να εγγραφείτε στα newsletters
Τηρείται ο "GDPR", ο νέος κανονισμός Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (EE 2016/679).
Please wait

Σελίδα στο Facebook

Twitter

radio spech

 
 

Σύνδεσμοι

parliament logo  pasok logo  facebook logo twitter logo

Εκλογές 2015

ΠΑΣΟΚ. Κρατάμε ψηλά την ευθύνη.

2006

Οι απαντήσεις του Προέδρου της ΚΕΔΚΕ

ΠΑΡΙ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ 

  1.  Ανάλογη με το μέγεθος του προβλήματος. Θ΄ αναγκάσουμε την Κυβέρνηση να εξηγήσει τι εννοεί λέγοντας «ήρθε η ώρα της περιφέρειας».

  2. Η αποδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού της. Του κρισιμότερου δηλαδή συντελεστή περιφερειακής ανάπτυξης.

  3. Ερώτηση: Ένα παράδειγμα;Απάντηση: Το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας απασχολεί 829 διδάσκοντες τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Απ΄ αυτούς 212 είναι κάτοχοι διδακτορικού και 233 μεταπτυχιακού τίτλου.

  4. Οι περιφέρειες με την υψηλότερη ανεργία ή/ και το χαμηλότερο ΑΕΠ. Δυτ. Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτ. Ελλάδα, Πελοπόννησος, Κρήτη, Επτάνησα.

  5. Άμεσα διακυβεύονται, περίπου, 5.000 θέσεις εργασίας. Έμεσα πολλές περισσότερες.

  6. Από το Σεπτέμβρη του 2005 στον ίδιο τον Πρωθυπουργό.

  7. Δίνουμε άνιση μάχη κατά του συγκεντρωτισμού και του πελατειακού κράτους.

  8. Με προωθημένη πρόταση για την αυτοδιοίκηση.

  9. Περισσότερους απ΄ το 2002.

  10. Πιστεύω πως είναι στρατηγική επιλογή για μια νέα πρόταση για την ελληνική κοινωνία. Είμαστε όμως πολύ μακριά. Ευθύνες υπάρχουν σε όλους μας.

  11.  Αυτό το ενδεχόμενο αποκλείεται.

  12.  «Αντάρτες»  δεν υπάρχουν μόνο στο ΠΑΣΟΚ. Οι πολλές υποψηφιότητες πάντως δείχνουν αύξηση του ενδιαφέροντος για την αυτοδιοίκηση.

  13. Όπου έγιναν ουσιαστικές δημοκρατικές διαδικασίες δεν υπήρχε άλλος δρόμος. Κατά τα άλλα οι τοπικές κοινωνίες θ΄ αποφασίσουν τελικά.

  14. Δεν έχουμε καθαρό λόγο.

  15. Εξαρτάται απ΄ τη διάρκεια της επιτήρησης της οικονομίας μας απ΄ την Ε.Ε.

  16. Τις αλλαγές που θεωρώ επιβεβλημένες τις έχω προτείνει στον Πρόεδρο και στο Πολιτικό Συμβούλιο. 

  17. Περισσότερο σκληρή και αμφίρροπη απ΄ ό,τι νομίζεται.

  18. Κορυφαία σε πολιτικό συμβολισμό με τη Φώφη πάλι νικήτρια.

  19. Χωρίς αμφιβολία ναι. 

  20. Είμαι ήδη υποψήφιος Δήμαρχος Κοζάνης.        

 

Οι απαντήσει του Προέδρου της ΚΕΔΚΕ

ΠΑΡΙ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ-Δημάρχου Κοζάνης

1.   Χρόνια τώρα είναι διαπιστωμένο ένα μεγάλο χάσμα ανάμεσα στην ελληνική και την ευρωπαϊκή πραγματικότητα σε, ό,τι αφορά τους αποκεντρωμένους θεσμούς και την αυτοδιοίκηση. Η ελληνική αυτοδιοίκηση είναι κυριολεκτικά ο «φτωχός συγγενής»  σε σχέση με την  ευρωπαϊκή. Το πρόβλημα είναι ότι το χάσμα διαρκώς διευρύνεται αντί να μειώνεται.

Ο λόγος είναι συγκεκριμένος. Η εποχή της παγκοσμιοποίησης επιβάλει καθαρά επιτελικό χαρακτήρα στη λειτουργία του κεντρικού κράτους, για τον πολύ απλό λόγο ότι σωρεία σοβαρών αποφάσεων που αφορούν ακόμα και την καθημερινότητα μας λαμβάνονται σε υπερεθνικά κέντρα, στα οποία και καλούνται να ενεργοποιηθούν, και ενεργοποιούνται βέβαια, οι κυβερνήσεις των σύγχρονων κρατών.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αποκεντρώνουν ολοένα και περισσότερες αρμοδιότητες, εξουσίες και πόρους σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Αυτά βέβαια συμβαίνουν αλλού. Εμείς εδώ επιμένουμε στο συγκεντρωτικό μοντέλο και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποκλίνουμε αντί να συγκλίνουμε με την Ευρώπη. Το πρόβλημα φυσικά δεν είναι της αυτοδιοίκησης αλλά της χώρας. Το τίμημα του συγκεντρωτισμού είναι ιδιαίτερα βαρύ. Η αποκέντρωση με ισχυρή αυτοδιοίκηση είναι ένα μοντέλο δοκιμασμένο επί πολλές δεκαετίες και έχει καταστήσει το σύγχρονο κράτος, αν μη τι άλλο, τουλάχιστον αποτελεσματικό. Η αποτελεσματικότητα είναι το κυρίαρχο ζητούμενο στην εποχή της ανταγωνιστικότητας και γι΄ αυτό το τίμημα είναι τεράστιο για την ίδια τη χώρα. Δεν είναι ζήτημα λοιπόν αυτοδιοίκησης, είναι κεντρικό πολιτικό μας ζήτημα.  

2.   Οι σχέσεις μας με την κεντρική εξουσία, τόσο με την προηγούμενη όσο και με τη σημερινή κυβέρνηση, δεν είναι κακές. Δεν θα μπορούσα να καταλογίσω εχθρική ή αρνητική στάση ούτε στη σημερινή αλλά ούτε και στην προηγούμενη κυβέρνηση. Ωστόσο, και οι δύο δε διέθεταν την αντίληψη για το σύγχρονο αποκεντρωμένο μοντέλο και αυτό διακρίνεται μέσα από συγκεκριμένες πράξεις τους. Δεν αγωνίστηκαν να μικρύνουν το χάσμα με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα, αλλά, αντιθέτως, επέτρεψαν να διευρυνθεί γιατί ακριβώς ήταν και είναι δέσμιες μιας λογικής οργάνωσης του κράτους και του πολιτικού συστήματος που ακούει στο όνομα «νεοελληνικός συγκεντρωτισμός». Το ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ ακόμα είναι υπεύθυνο για να ποτίζει τις νησίδες της Κηφισίας και να αλλάζει τις λάμπες σε 380 χλμ. οδικού δικτύου της Αθήνας είναι ένα ακραίο παράδειγμα που κινείται στα δυσδιάκριτα όρια του τραγικού με το γελοίο. Υπάρχουν φυσικά εκατοντάδες παραδείγματα που αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Γι΄ αυτό απαιτούνται ρήξεις και τομές προκειμένου να γίνει η Ελλάδα μια σύγχρονη χώρα.     

3.   Το βασικότερο πρόβλημα της αυτοδιοίκησης είναι το οικονομικό το οποίο την ταλαιπωρεί εδώ και πολλά χρόνια. Πρόβλημα που προήλθε από τη συστηματική παρακράτηση πόρων, οι οποίοι τελικά δεν αποδίδονται ούτε από τη σημερινή κυβέρνηση. Ακόμα συνεχίζεται και η ταλαιπωρία με το να μην ξεκαθαρίζεται η χρηματοδότηση μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων στο ακέραιο, παρά τις περί του αντιθέτου δεσμεύσεις απ΄ τη σημερινή κυβέρνηση. Από εκεί και πέρα, ουσιώδη προβλήματα της Τ.Α. σχετίζονται με την έλλειψη ισχυρής πολιτικής βούλησης, που θα μας οδηγήσει στην προώθηση ενός μοντέλου με λιγότερους και ισχυρούς δήμους, με αιρετή περιφερειακή αυτοδιοίκηση, με φορολογική αποκέντρωση και σ΄ ένα σύστημα μητροπολιτικής αυτοδιοίκησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τέσσερις μεγάλες μεταρρυθμίσεις οι οποίες πρέπει να στηριχθούν και απ΄ την προωθούμενη  συνταγματική αναθεώρηση, που είναι μια τελευταία μεγάλη ευκαιρία προκειμένου να δημιουργηθεί το αναγκαίο συνταγματικό και θεσμικό υπόβαθρο προκειμένου να ανοίξουμε το δρόμο της σύγκλισης μας με την Ευρώπη.      

4.   Είναι δύσκολο να γίνει απολογισμός γιατί υπάρχει ένα ιδιαίτερα πλούσιο έργο. Θέλω όμως να σταθώ σε ορισμένα έργα που κατά την άποψη μου είναι και τα πιο σημαντικά.

Το πρώτο είναι ότι στην παρούσα θητεία ουσιαστικά ολοκληρώθηκε το νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του διευρυμένου Δήμου Κοζάνης, που αποτελεί ένα σοβαρό εργαλείο για τα επόμενα χρόνια. Με σαφέστατα οριοθετημένους στόχους, με ξεκαθαρισμένα τα ζητήματα χρήσεων γης κ.ο.κ.

Το δεύτερο είναι το εγχείρημα της Ζώνης Ενεργού Πολεοδομίας (ΖΕΠ). Μπήκε στο δρόμο της υλοποίησης και στην Κοζάνη τα επόμενα χρόνια θα υλοποιηθεί ένα πολύ καινοτόμο και ριζοσπαστικό εγχείρημα, το πρώτο «έξυπνο χωριό»  στην Ελλάδα. Ένα έργο που θα ενισχύσει ιδιαίτερα τον αναπτυξιακό τομέα και το οποίο στο μεγαλύτερο μέρος του θα γίνει με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης και συγχρηματοδότησης.

Το τρίτο είναι ότι ο Δήμος Κοζάνης βρίσκεται κυριολεκτικά στην κορυφή της αξιοποίησης των πόρων του Γ΄ ΚΠΣ και του Ταμείου Συνοχής, με επιδόσεις στις απορροφήσεις που βρίσκονται πολύ ψηλότερα απ΄ το γενικό μέσο όρο της χώρας αλλά και της αυτοδιοίκησης συνολικά. Τα έργα  που είναι ενταγμένα στα προγράμματα ξεπερνούν τα 80 εκατ. ευρώ και έχουν υλοποιηθεί σε βαθμό μεγαλύτερο του 50 με 55%, ενώ μέχρι τέλος του χρόνου το ποσοστό αυτό αναμένεται να ξεπεράσει το 75 με 80% .

Μ΄ αυτά τα χρηματοδοτικά εργαλεία γίνονται πολυσήμαντα έργα απ΄ την επέκταση της τηλεθέρμανσης και την υδροδότηση της πόλης της Κοζάνης, έργα αισθητικών και άλλων παρεμβάσεων στην πόλη και στα δημοτικά διαμερίσματα. Το τέταρτο είναι η ιδιαίτερα σημαντική δράση του Δήμου Κοζάνης στον κοινωνικό τομέα, όπου μια σειρά ευαίσθητων ομάδων έχουν τύχει της συστηματικής αντιμετώπισης και συνεργασίας απ΄ την πλευρά του Δήμου. Κορυφαία δράση σ΄ αυτό τον τομέα το συσσίτιο που εξασφαλίζουμε για εκατό συμπολίτες μας άπορους, το οποίο μάλιστα παράγεται με τη χορηγία και την εθελοντική προσφορά πολλών συμπολιτών μας. Ένα πρόγραμμα που αναδεικνύει τη συνοχή της κοζανίτικης κοινωνίας.  

5.   Τα προβλήματα δε σταματάνε ποτέ.

 Η δημοτική αρχή που θα προκύψει από τις επόμενες εκλογές θα διαθέτει ένα συγκεκριμένο «ευαγγέλιο» το οποίο είναι το νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, το οποίο οριοθετεί με μεγάλη σαφήνεια τους στόχους, καθώς είναι το «ευαγγέλιο της ανάπτυξης». Σ΄ αυτό υπάρχουν αποτυπωμένα κατ΄ ουσίαν όλα τα έργα. Η Κοζάνη θέτει ως στόχο για τα επόμενα χρόνια να γίνει ένας περιφερειακός πόλος καινοτομίας με ιδιαίτερη έμφαση στην ενέργεια και την κοινωνία της γνώσης, καθώς επίσης ν΄ αναπτύξει την επιχειρηματικότητα αξιοποιώντας τόσο την ιστορική μας παράδοση στον τομέα αυτό όσο και, κυρίως, τη γεωγραφική μας θέση. Σημαντικός επίσης στόχος είναι η απομάκρυνση του στρατοπέδου Μακεδονομάχων, που καλύπτει μια έκταση 500 στρεμμάτων, για να μεταφερθεί εκεί το Δημαρχείο και να δημιουργηθεί ένα νέο διοικητικό κέντρο με πολλούς ανοιχτούς χώρους και χώρους αναψυχής, αλλάζοντας ριζικά τη φυσιογνωμία και τη λειτουργία της πόλης.  

6.   Ως στέλεχος του ΠΑΣΟΚ η βασικότερη φιλοδοξία μου είναι να βοηθήσω έτσι ώστε να ξαναγίνει μια ηγεμονική δύναμη στο χώρο της Τ.Α. υιοθετώντας ένα ριζοσπαστικό πρόγραμμα αλλαγών για το κράτος, που θα θέσει την αυτοδιοίκηση στο επίκεντρο μιας μεγάλης μεταρρυθμιστικής προσπάθειας. Μια δεύτερη προτεραιότητα που κατά τη γνώμη μου πρέπει να τεθεί είναι το ζήτημα της περιφερειακής ανάπτυξης. Πιστεύω ότι, η περιφερειακή ανάπτυξη δεν είναι απλά ένα ζήτημα ενίσχυσης του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων με κάποια έργα στην περιφέρεια.

 Η Ελλάδα πρέπει να κοιτάξει πολύ σοβαρά την κοινωνική εξέλιξη και τις τάσεις που υπάρχουν στα αστικά κέντρα της ελληνικής περιφέρειας, όπου εκδηλώνεται μια τάση εγκατάλειψης από δυναμικά και φιλόδοξα στρώματα και να την αποτρέψει. Η χώρα δεν μπορεί να εξακολουθήσει να βαδίζει στα τυφλά. Αυτοί οι δύο τομείς, οι μεταρρυθμίσεις και η περιφερειακή ανάπτυξη, μαζί με την παιδεία, είναι οι σημαντικότερες προτεραιότητες που πρέπει να μπουν και ν΄ αποτελέσουν το πρόγραμμα μιας κυβέρνησης νέας πνοής που θα δώσει στην Ελλάδα εντελώς σύγχρονα χαρακτηριστικά και θα της επιτρέψει να αντιμετωπίζει με αισιοδοξία το διεθνή ανταγωνισμό.  

7.   Στις προσεχείς δημοτικές εκλογές θα είμαι και πάλι υποψήφιος Δήμαρχος Κοζάνης. Για την ΚΕΔΚΕ νομίζω πως είναι πολύ νωρίς να μιλήσει κανείς. Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική της παράταξης για τις δημοτικές εκλογές πρέπει να τονίσω ότι το ΠΑΣΟΚ υιοθέτησε ένα αρκετά ικανοποιητικό προγραμματικό πλαίσιο για την αυτοδιοίκηση, που είναι πολύ κοντά στις θέσεις που χρόνια τώρα υποστηρίζαμε ως ΚΕΔΚΕ. Τους επόμενους μήνες, τελειώνοντας με τις διαδικασίες των υποψηφιοτήτων, καλείται να αναδείξει ένα πολιτικό προγραμματικό πλαίσιο για την αυτοδιοίκηση, το οποίο θα πρέπει να είναι φυσική συνέχεια των θέσεων που υιοθέτησε πριν λίγους μήνες το Εθνικό Συμβούλιο.

Η συνταγματική αναθεώρηση μας δίνει την ευκαιρία να δημιουργηθεί μια νέα θεσμική πραγματικότητα για το θεσμό και να ταυτιστεί με την κοινωνία της γνώσης, το περιβάλλον και τις πολιτικές πρόνοιας, που πρέπει στο σύνολο τους να αναδειχθούν σε προνομιακό πεδίο δράσης της αυτοδιοίκησης τα επόμενα χρόνια. Αυτές οι προτεραιότητες μαζί με την αναβάθμιση του ρόλου της αυτοδιοίκησης στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του Δ΄ ΚΠΣ, πιστεύω ότι μπορούν να δώσουν αυτοδιοίκηση ένα χαρακτήρα κινήματος, κάτι που λείπει έντονα τα τελευταία χρόνια. Σε ό,τι αφορά την ΚΕΔΚΕ, δεν είναι υπόθεση μιας παράταξης.

Τα τελευταία χρόνια που έχω την τιμή να είμαι πρόεδρος έχουμε καταφέρει να διαμορφώσουμε πολύ ευρύτερες συναινέσεις στα μεγάλα και θεμελιώδη ζητήματα του σύγχρονου κράτους και της αυτοδιοίκησης. Έτσι το ζητούμενο για την ΚΕΔΚΕ της επόμενης περιόδου είναι να βοηθήσει την αυτοδιοίκηση να κάνει ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός. Έχουν δημιουργηθεί όλες οι προϋποθέσεις,  καθώς στελεχώθηκε, απέκτησε σοβαρές κτιριακές υποδομές και το κυριότερο, έχει το πλέον το δικό της επιστημονικό Ινστιτούτο, το Ινστιτούτο της αυτοδιοίκησης, που διευθύνεται από επιστήμονες υψηλότατου κύρους.

Θεμελιώδεις προϋποθέσεις αναμφίβολα για να μπορεί ν΄ ανοίξει έναν άλλο βηματισμό η αυτοδιοίκηση και να επιβάλει μια σειρά εξελίξεις προτρέποντας ή βοηθώντας το πολιτικό σύστημα να ξεπεράσει τις ανασφάλειες του που προέρχονται απ΄ το συγκεντρωτισμό.                    

 Οι απαντήσεις του Προέδρου της ΚΕΔΚΕ

ΠΑΡΙ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ-Δημάρχου Κοζάνης

1.  Η αυτοδιοίκηση και ειδικότερα η ΚΕΔΚΕ ως η συλλογική της έκφραση, δεν είναι αρνητική σε μια μετεξέλιξη του τέλους παρεπιδημούντων, αλλά και άλλων αναλόγων τελών, σε φόρο επιτηδεύματος. Με μια συγκεκριμένη και αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση όμως. Να μην οδηγήσει αυτό σε μείωση των εσόδων στους Δήμους. 

2. Το πώς ακριβώς έχει αξιοποιηθεί το τέλος παρεπιδημούντων, αρμόδιος ν΄ απαντήσει είναι ο κάθε Δήμος που το εισπράττει. Πάντως ο ίδιος ο νόμος, με βάση τον οποίο θεσπίστηκε το τέλος, αναγνώρισε μια απλή πραγματικότητα. Ότι υπάρχουν δήμοι στους οποίους οι παρεπιδημούντες, ή άλλως οι φιλοξενούμενοι μέσω των ξενοδοχείων, αυξάνουν σημαντικά το λειτουργικό κόστος όλων των υπηρεσιών που οι δήμοι αυτοί παρέχουν.

Υπάρχουν δε και  περιπτώσεις, όπως είναι οι δημοφιλείς τουριστικές περιοχές, όπου αυτή η αύξηση είναι εκρηκτική για μια συγκεκριμένη περίοδο του χρόνου, καθώς ο πληθυσμός μπορεί ακόμα και να υπερδιπλασιαστεί. Ακριβώς γι΄ αυτό, οι δήμοι δαπανούν το μεγαλύτερο κομμάτι του τέλους που εισπράττουν για να καλύψουν αυτές τις αυξημένες ανάγκες στην παροχή μιαςσειράς υπηρεσιών.   

3. Σε ό,τι αφορά τις ενέργειες στις οποίες θα μπορούσε να κατευθυνθεί νομίζω πως έχω ήδη απαντήσει, με την προηγούμενη απάντηση μου. Σε ό,τι αφορά το ύψος του τέλους παρεπιδημούντων πουβεβαιώνεται πανελλαδικά, η εκτίμηση είναι πως ξεπερνά τα 2 εκατ. ευρώ, ετησίως. Πρόκειται για ένα σοβαρό ποσό και αυτό ο νομοθέτης οφείλει να το λάβει υπ΄ όψιν του. Αν θελήσει να το καταργήσει, πρέπειοπωσδήποτε να το αντικαταστήσει στο ακέραιο με άλλο πόρο.Κι αυτό γιατί οι δήμοι δεν έχουν τη δυνατότητα να αντλήσουν απόαλλού ανάλογο πόρο και ιδιαίτερα οι δήμοι των τουριστικών περιοχών.  

4. Η δικιά μας θέση για το φόρο επιτηδεύματος είναι σταθερά θετική εδώ και πολλά χρόνια γιατί είναι ένα μέρος μιας μεγάλης μεταρρύθμισης, για την οποία αγωνιζόμαστε και δεν είναι άλλη απ΄ τη φορολογική αποκέντρωση. Δεν είναι όμως και κάτι απλό. Σήμερα υπάρχουν διαφόρων ειδώντέλη που εισπράττονται από τους δήμους και αφορούν συγκεκριμένες δραστηριότητες. Εκτός απ΄ το τέλος παρεπιδημούντων, υπάρχουν τα τέλη, που αφορούν τη λειτουργία λατομείων, την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών ή την άντληση μεταλλικών νερών κ.α.  που αποδίδονται στους δήμους προκειμένου να αντισταθμιστούν μέσω των έργων που εκείνοι θα υλοποιήσουν, οι συνέπειες που υφίστανται οι κάτοικοι αυτών των περιοχών απ΄ αυτού του είδους τις δραστηριότητες.

Πρόκειται για έσοδα που για ορισμένους δήμους αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι των συνολικών εσόδων τους. Άλλοι βεβαίως δεν εισπράττουν τέτοιου είδους πόρους καθώς δεν αναπτύσσονται ανάλογες δραστηριότητες εντός των διοικητικών τους ορίων.

Αυτή λοιπόν η πραγματικότητα μας οδηγεί σε μια συγκεκριμένη θέση.

Πρώτον, εφόσον αποφασιστεί να επιβληθεί ο φόρος επιτηδεύματος αυτός πρέπει και μπορεί να επιβληθεί με την προϋπόθεση πως θα υπάρξει σοβαρή υποβοήθηση απ΄ τις υπηρεσίες του κράτους για την είσπραξη του, αφού θα αφορά την αγορά.

Δεύτερον, για τους δήμους που σήμερα εισπράττουν συγκεκριμένα τέλη από διάφορες δραστηριότητες που αναπτύσσονται εντός των ορίων τους, θα διασφαλιστεί οπωσδήποτε ότι δεν θα υπάρξει καμιά μείωση των εσόδων τους.Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, για να ικανοποιηθούν οι δύο παραπάνω προϋποθέσεις είναι οπωσδήποτε δύσκολο και χρειάζεται ιδιαίτερη μελέτη και προσοχή.

Γιατί ναι μεν οφείλουμε να προχωρήσουμε στην απλούστευση του φορολογικού μας συστήματος με την κατάργηση των επιμέρους φόρων και τελών, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορούμε να στερήσουμε από πολλούς δήμους σημαντικά έσοδα που εισπράττουν σήμερα, χάρη στα οποία εξασφαλίζουν σήμερα την αποτελεσματική τους λειτουργία και την παροχή των απαραίτητων υπηρεσιών προς τους πολίτες.

      Όλα αυτά πρέπει να μελετηθούν και να εκτιμηθούν σωστά για να συμπεριληφθούν στην οποιαδήποτε ρύθμιση γίνει.