ΠΑΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Μέλος Εκτελεστικού Πολιτικού Συμβουλίου Κινήματος Αλλαγής

Newsletters

Γράψτε το email σας και πατήστε το πλήκτρο subscribe για να εγγραφείτε στα newsletters
Τηρείται ο "GDPR", ο νέος κανονισμός Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (EE 2016/679).
Please wait

Σελίδα στο Facebook

Twitter

radio spech

 
 

Σύνδεσμοι

parliament logo  pasok logo  facebook logo twitter logo

Εκλογές 2015

ΠΑΣΟΚ. Κρατάμε ψηλά την ευθύνη.

2005

           Προς: κ. ΠΑΝΑΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ 

ΑΠΟ: ΠΑΡΙ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟ,

Πρόεδρο ΚΕΔΚΕ 

Ο κύβος ερρίφθη. 

Οι Δήμαρχοι θα εκλέγονται πλέον όχι από την απόλυτη πλειοψηφία των πολιτών αλλά εφόσον συγκεντρώσουν το 42%.

Βασική θέση μου είναι ότι η ενέργεια της Κυβέρνησης δε στηρίζεται σε συγκεκριμένα επιχειρήματα.

Δε θα σταθώ στη μείωση του κόστους των δημοτικών εκλογών και στα περί ανταρτών και συναλλαγής μεταξύ πρώτου και δεύτερου γύρου, γιατί τα επιχειρήματα αυτά στερούνται κάθε σοβαρότητας.Ας δούμε τα δύο ουσιαστικά επιχειρήματα. 

  1. Ήταν προεκλογική δέσμευση της Κυβέρνησης.

     Και η μονιμοποίηση των 250.000 συμβασιούχων ήταν δέσμευση, αλλά υλοποιείται κατά το 1/10.Από την άλλη, οι ανατροπές στο εργασιακό δεν ήταν στο πρόγραμμα κι όμως προωθήθηκανΗ επίκληση λοιπόν του προγράμματος δεν αποτελεί θέσφατο.

   2. Αφού κυβερνάτε η χώρα με 42% γιατί όχι και οι Δήμοι.    

Είναι πολιτικά ορθό να μη συγχέουμε μεταξύ τους ανόμοιες καταστάσεις. Ο κάθε θεσμός έχει την ιστορία του και η Τ.Α. τη δική της. Πιστεύω ακράδαντα πως η βαθύτερη αλλαγή που μας οδηγεί σ΄ ένα σύγχρονο κράτος είναι η φορολογική αποκέντρωση.

Με μια τέτοια οπτική η συρρίκνωση της βάσης πολιτικής νομιμοποίησης για ένα θεσμό άμεσης δημοκρατίας, όπως είναι η Τ.Α. , δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα. Αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που πιστεύω ότι ο δρόμος που ανοίγεται είναι ολότελα λαθεμένος και μακριά απ΄ τις πραγματικές ανάγκες του θεσμού και της χώρας.         

   

1. Πώς αποτιμάτε το πρόσφατο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ που διεξήχθη στη Ρόδο;

Κατά την ιστορική διαδρομή της αυτοδιοίκησης υπήρξαν πολλά συνέδρια που σημάδεψαν το θεσμό και καθόρισαν τη μετέπειτα πορεία του. Το πρόσφατο όμως συνέδριο της Ρόδο αποτελεί αναμφίβολα μια τομή για το θεσμό καθώς η αυτοδιοίκηση, πήρε την πρωτοβουλία και κατέθεσε μια συγκεκριμένη και ολοκληρωμένη πρόταση που αφορά την δομή και το περιεχόμενο του σύγχρονου κράτους στην Ελλάδα.

 Μια πρόταση που κατέστη δυνατόν να κατατεθεί ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη, φέρνοντας τη σφραγίδα έγκυρων επιστημόνων, χάρη στην πολύτιμη συμβολή του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που πρόσφατα δημιουργήσαμε.

Η αποδοχή που έτυχε η πρόταση μας αυτή απ΄ τους συνέδρους, αποτυπώθηκε στην τελική απόφαση του συνεδρίου και καταγράφεται στις καλύτερες στιγμής του θεσμού της τοπικής αυτοδιοίκησης στη χώρα μας.  Πρόκειται για μια προωθημένη πρόταση που  εκτός απ΄ το θεσμικό της μέρος συμπεριλαμβάνει και την πρόταση που αφορά την ψήφο των μεταναστών στις τοπικές εκλογές. Αυτήν την πρόταση πλέον καλείται η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του τόπου να αξιοποιήσει.  

  

2. Ένα από τα ζητούμενα του πρόσφατου συνεδρίου σας ήταν η αποκέντρωση με περισσότερη αυτοδιοίκηση στο διοικητικό σύστημα της χώρας μας. Είναι έτοιμη ίδια η αυτοδιοίκηση ν΄ ανταποκριθεί σ΄ αυτό;

Η διαρκής αποκέντρωση αρμοδιοτήτων στο πλησιέστερο στον πολίτη επίπεδο, με εξασφάλιση των πόρων και όλων των άλλων απαραίτητων προϋποθέσεων για τη σωστή άσκηση τους, είναι η βασική αρχή που πρέπει να χαρακτηρίζει ένα σύγχρονο κράτος. Στην Ελλάδα, δυστυχώς δε συμβαίνει κάτι τέτοιο.

 Όμως, όποτε τα τελευταία χρόνια είχαμε ανάλογες κινήσεις, αν και αυτές έγιναν με ελλιπείς πόρους, τα αποτελέσματα μόνο θετικά ήταν. 

Υπήρξαν μάλιστα δράσεις και δομές, όπως τα ΚΕΠ, το πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι κ.α. που διαγράφοντας μια επιτυχημένη πορεία καταξιώθηκαν στη συνείδηση των πολιτών, δικαιώνοντας την άποψη μας πως είναι επιτακτική ανάγκη η αποκέντρωση αρμοδιοτήτων με τους ανάλογους φυσικά πόρους. Στη χώρα μας όμως, δυστυχώς, το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι η κεντρική εξουσία δε θέλει να αποκεντρώσει αρμοδιότητες και όχι αν είναι έτοιμοι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης να ανταποκριθούν.  Από τη στιγμή που θα παρθεί μια τέτοια απόφαση και εφόσον γίνει πραγματικός διάλογος για τις προϋποθέσεις και τους όρους οι δήμοι θα ανταποκριθούν στο ρόλο τους. 

 3. Ένα από τα σημεία τριβής της αυτοδιοίκησης με την κυβέρνηση είναι και η ίδρυση των πέντε υπερπεριφερειών. Για ποιο λόγο αντιδράτε;

Η δημιουργία των πέντε υπερπεριφερειών μας βρίσκει αντίθετους διότι έτσι διευρύνεται ο συγκεντρωτισμός, όταν όλα συνηγορούν για το αντίθετο. Για την ενίσχυση δηλαδή της αποκέντρωσης. Κατά την άποψη μας, ό,τι ενισχύει το συγκεντρωτισμό ενισχύει τελικά τη γραφειοκρατία και την αναποτελεσματικότητα και σε τελική ανάλυση την αδιαφάνεια, που υποτίθεται πως όλοι θέλουν να καταπολεμήσουν σ΄ αυτή τη χώρα. Η δική μας πρόταση αφορά μια πολύ απλή δομή για τη χώρα.

Λίγους και ισχυρούς δήμους, λιγότερες απ΄ τις σημερινές 13 περιφέρειες με αιρετό περιφερειάρχη και το κεντρικό κράτος.

Είναι ένα μοντέλο που ισχύει εδώ και χρόνια με επιτυχία σε κράτη με υπερδιπλάσιο πληθυσμό από το δικό μας και αποδεικνύεται  ιδιαίτερα αποτελεσματικό καθώς το κράτος, στο σύνολο του,  εξυπηρετεί έτσι την ανάπτυξη και δεν την παρεμποδίζει όπως συμβαίνει στη χώρα μας. Εάν η κυβέρνηση επιμείνει στο σχέδιο της, τότε η Ελλάδα θα βρεθεί με 1031 Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, 54 Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, 13 διοικητικές περιφέρειες που θα έχουν περιφερειακό συμβούλιο κατά το ένα τρίτο αιρετό, πέντε υπερπεριφέρειες διοικητικές και αναπτυξιακές και φυσικά κεντρικό κράτος. Ένα δαιδαλώδες υπερσυγκεντρωτικό σύστημα εμπόδιο κυριολεκτικά στην ανάπτυξη και την ευημερία του τόπου.

4. Διαφωνείτε όμως και με το 42%. Για ποιο λόγο;

Στο θέμα αυτό τοποθετήθηκε αρνητικά το συνέδριο μας στην τελική του απόφαση. Και είναι η δεύτερη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, καθώς κάτι ανάλογο είχαμε αποφασίσει με συντριπτική πλειοψηφία και στο συνέδριο της Θεσσαλονίκης το 2003. Διαφωνούμε με το 42% διότι η εξέλιξη αυτή αποδυναμώνει το θεσμό αφού περιορίζει τη βάση δημοκρατικής νομιμοποίησης της δημοτικής αρχής, τον οδηγεί σε έντονη κομματικοποίηση και εισάγει έναν ιδιότυπο δικομματισμό με τον αποκλεισμό κάθε αυτόνομης ή αυτοτελούς φωνής, γεγονός βέβαια που συνιστά μια καθαρά αντιδημοκρατική εξέλιξη.      

Ένα χρόνο μετά τις εκλογές.

Του Πάρι Κουκουλόπουλου

Προέδρου της ΚΕΔΚΕ

Μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ.

          Διανύουμε ήδη το 2ο χρόνο της νέας διακυβέρνησης στην πατρίδα μας. Ο απολογισμός του πρώτου χρόνου αποτυπώνεται σε κάποιες λέξεις κλειδιά.

           Σεμνότητα- ταπεινότητα- απογραφή- βασικός μέτοχος- συμβασιούχοι- μαθηματικός τύπος.

           Αν σ΄  όλα αυτά προσθέσουμε και το γεγονός ότι σε λίγο θα είμαστε οι πιο ενημερωμένοι Ευρωπαίοι στο ερώτημα «ποιος προηγείται το Σύνταγμα, ή η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία;», νομίζω πως έχουμε αποτυπώσει με λίγες λέξεις αυτά που απασχόλησαν την κοινή γνώμη με πρωτοβουλία της Κυβέρνησης.

           Την ίδια ώρα η κοινή γνώμη επιμένει ότι το σοβαρότερο πρόβλημα είναι η ανεργία και οι Διεθνείς οργανισμοί μας κατατάσσουν στις τελευταίες θέσεις παγκόσμια με κριτήριο την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας.

          Όσοι ασχολούνται με το Γ΄ ΚΠΣ γνωρίζουν ότι στο τέλος του έτους θα μετράμε τεράστιες απώλειες πόρων και το 2006 ακόμα μεγαλύτερες.

          Είναι γνωστό επίσης ότι το Δ΄ ΚΠΣ σε καμιά περίπτωση δεν θα έχει τη μορφή και το χαρακτήρα των προηγούμενων τριών.

           Είναι χαρακτηριστικό ότι κυβερνητικά κλιμάκια πάνε κι έρχονται στις Βρυξέλλες, όχι για να διαπραγματευτούν αυτά τα προβλήματα αλλά, όπως προκύπτει από δηλώσεις των αρμόδιων Υπουργών, για να εξηγήσουν το «βασικό μέτοχο» και την «απογραφή» στους Κοινοτικούς.

           Είναι απολύτως λογικό μετά απ΄ όλα αυτά να έχουμε καταφέρει να ξεχαστεί  η Ολυμπιάδα, αφού το κυρίαρχο είναι αν υπήρξαν «υπερβάσεις», όπως είναι επίσης λογικό να βυθίζεται ο δυναμικός κλάδος των κατασκευών σε μια απύθμενη κρίση μιας και το σημαντικότερο δεν είναι οι απορροφήσεις αλλά ο μαθηματικός τύπος.

           Όλα αυτά δεν είναι τυχαία. Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. διαχειρίζεται όλα τα θέματα με εσωτερικούς όρους, σε μια εποχή που τα σύνορα έχουν σαρωθεί.

           Φαίνεται να πιστεύει πως υπάρχει χρόνος και για τα άλλα, τα σοβαρότερα, αγνοώντας το στοιχείο της ταχύτητας που χαρακτηρίζει την εποχή μας.

           Ζούμε  σε μια εποχή ανατροπών. Τους κανόνες δεν τους βάζουμε εμείς, τους βάζουν άλλοι. Ολοένα περισσότερα ζητήματα που μας αφορούν κρίνονται σε υπερεθνικά κέντρα.

           Αποτελεσματική Κυβέρνηση είναι εκείνη που αγωνίζεται να συνδιαμορφώσει όσο γίνεται ευνοϊκούς όρους επηρεάζοντας τις αποφάσεις που μας αφορούν στα Διεθνή Κέντρα.

           Αποτελεσματική Κυβέρνηση είναι εκείνη που ενημερώνει τους πολίτες για τα πραγματικά δεδομένα και δεν τα αποκρύπτει για να μεγαλοποιεί το δικό της ρόλο.

           Αποτελεσματική Κυβέρνηση είναι εκείνη που ενδυναμώνει τους αποκεντρωμένους θεσμούς δίνοντας μεγάλα περιθώρια πρωτοβουλιών στις τοπικές κοινωνίες και μαζί ένα μέρος των ευθυνών που τις αναλογούν. 

             Το ζήτημα είναι πολιτικό και όχι ηθικό. Η Κυβέρνηση είναι νομιμοποιημένη να ακολουθεί πολιτική ήπιας προσαρμογής, μόνο που η πραγματικότητα είναι σκληρή.

            Όλα αυτά βέβαια επηρεάζουν καθοριστικά τους σχεδιασμούς του ΠΑΣΟΚ.

            Είναι προφανές ότι δεν υπάρχει για το ΠΑΣΟΚ η πολυτέλεια του χρόνου γιατί δεν υπάρχει ούτε για τη χώρα.

           Πρέπει να μπει τέρμα στη λογική του απομονωτισμού γιατί διαφορετικά η χώρα θα προσμετρά απρόβλεπτες συνέπειες στο μέλλον.Το ΠΑΣΟΚ λοιπόν οφείλει σε σύντομο χρονικό διάστημα να πείσει τους πολίτες τόσο για το ότι έλαβε σοβαρά υπ΄ όψιν του το μήνυμα της 7ης Μαρτίου 2004, όσο και για το ότι διαθέτει πειστικές απαντήσεις στα προβλήματα του σήμερα.

           Με την ολοκλήρωση της ανάδειξης των οργάνων του πιστεύω ότι  υπάρχουν όλες οι εγγυήσεις για μια τέτοια πορεία.