ΠΑΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Μέλος Εκτελεστικού Πολιτικού Συμβουλίου Κινήματος Αλλαγής

Newsletters

Γράψτε το email σας και πατήστε το πλήκτρο subscribe για να εγγραφείτε στα newsletters
Τηρείται ο "GDPR", ο νέος κανονισμός Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (EE 2016/679).
Please wait

Σελίδα στο Facebook

Twitter

radio spech

 
 

Σύνδεσμοι

parliament logo  pasok logo  facebook logo twitter logo

Εκλογές 2015

ΠΑΣΟΚ. Κρατάμε ψηλά την ευθύνη.

2003

Οι απαντήσεις του Προέδρου της ΚΕΔΚΕ

ΠΑΡΙ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ-Δημάρχου Κοζάνης 

1.     Αναμφίβολα ναι. Νομίζω μάλιστα πως ήδη η θετική επίδραση της Ολυμπιάδας είναι ορατή. Οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης, τουλάχιστον τα τελευταία 2- 3 χρόνια, όπως είναι γνωστό, σχετίζονται και με τα ολυμπιακά έργα,  αθλητικά και μη. Η διαπίστωση αυτή είναι αντικειμενική και επαληθεύεται σε σχέση και με το μέσο όρο ανάπτυξης που υπάρχει σήμερα σ΄ όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.  Το ζητούμενο βέβαια είναι η μακροχρόνια επίδραση της Ολυμπιάδας στην οικονομία μας και εδώ θέλω να σημειώσω το εξής.Η χώρα μας, στην εποχή της κυριαρχίας των μέσων μαζικής ενημέρωσης, θα έχει μια τεράστια ευκαιρία να στείλει την εικόνα της παντού. Να προβάλει το ιστορικό και πολιτισμικό της υπόβαθρο, τις ομορφιές της και το κλίμα της. Αυτό θα είναι πολύ σημαντικό καθώς σ΄ αυτούς τους παράγοντες μαζί με την προσφορά υπηρεσιών, αναμένεται να στηρίξει την ανάπτυξη της τα επόμενα χρόνια. Τέλος, δε στερείται σημασίας και το ζήτημα της οργάνωσης και της τέλεσης των αγώνων που αποτελεί μια συγκεκριμένη τεχνογνωσία που θα την αποκτήσουν μερικές χιλιάδες συμπατριώτες μας. Αυτή οπωσδήποτε θα χαρακτηρίσει και θα σημαδέψει συγκεκριμένους τομείς της ελληνικής οικονομίας.

 2.     Το πραγματικά υψηλό κόστος της διοργάνωσης οδηγεί σ΄ ένα λογικό συμπέρασμα. Μετά την Ολυμπιάδα πόροι που μέχρι σήμερα ήταν αντικειμενικά και αναγκαστικά δεσμευμένοι στο να υπηρετήσουν αυτό τον υψηλό στόχο, αποδεσμεύονται και αναμένεται να διοχετευτούν σε άλλους τομείς, με φυσική συνέπεια τη διαμόρφωση και άλλων απαιτήσεων. Αυτό φυσικά ισχύει και για την Τοπική Αυτοδιοίκηση.   Δεν είναι όμως αυτό το πιο σημαντικό. Μετά τις δημοτικές εκλογές του Οκτωβρίου του 2002, η ΚΕΔΚΕ μαζί με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, έκαναν μια επιστημονική έρευνα μεταξύ των νεοεκλεγμένων αιρετών απ΄ την οποία προέκυψε το εξής αξιοσημείωτο, έως εκπληκτικό: Ποσοστό πάνω από 80% των νεοεκλεγμένων Δημάρχων επιθυμεί να βασίσει και να στηρίξει την ανάπτυξη του ο Δήμος τους, σε αειφόρα χαρακτηριστικά όπως το περιβάλλον, ο τουρισμός και ο πολιτισμός. Χαρακτηριστικά, δηλαδή, που θα βοηθούνται τα μέγιστα από την τέλεση της Ολυμπιάδας.  Είναι εκπληκτική η σύμπτωση των αντικειμενικών δυνατοτήτων που ανοίγει η Ολυμπιάδα, με την υποκειμενική θέληση των τοπικών κοινωνιών. Κι αυτό νομίζω πως δίνει το μέτρο του πραγματικού οφέλους για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όχι μόνο.

  3.     Η απάντηση είναι αντικειμενικά όχι. Δε θα ΄λεγα πως η αυτοδιοίκηση είναι ο μεγάλος χαμένος αυτής της περιόδου με τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης γιατί νομίζω πως η υπερβολή είναι εξίσου κακός οδηγός με τον εξωραϊσμό. Από την άλλη πρέπει ν΄ αναγνωρίσει κανείς ότι μια εργώδης και οριακή προσπάθεια, όπως υπήρξε αυτή της χώρας μας για την είσοδο της στην ΟΝΕ και τη ζώνη του ευρώ, ίσως, αντικειμενικά, να καθιστούσε δευτερεύον το ζήτημα της εσωτερικής οργάνωσης της χώρας. Κατά πολλούς μάλιστα, το συγκεντρωτικό μοντέλο ήταν μονόδρομος, προκειμένου να πετύχουμε αυτούς τους στόχους. Αυτή είναι μια πειστική ίσως απάντηση κι εγώ θέλω να την αντιμετωπίζω καλόπιστα. Αυτό, φυσικά, σε καμιά περίπτωση δεν αναιρεί την πραγματικότητα που λέει ότι τα ζητήματα της αποκέντρωσης και της αυτοδιοίκησης, σε επίπεδο ουσίας, με κριτήριο δηλαδή την ποιότητα και την ποσότητα των θεμάτων που διαχειρίζεται η Τ.Α. έμειναν στάσιμα όλα αυτά τα χρόνια.

Ή εν πάση περιπτώσει η υπόθεση της αποκέντρωσης με αυτοδιοίκηση δεν ακολούθησε τη γενικότερη εξέλιξη που ήταν όντως θεαματική και άλλαξε το πρόσωπο της χώρας μας. 

  4.     Σίγουρα με προβληματίζει, αλλά εξίσου σίγουρα δε με φοβίζει κι αυτό για πολύ συγκεκριμένους λόγους. Πρώτον είμαστε μέρος ενός ενιαίου συστήματος που λέγεται ΟΝΕ και ευρώ και δεν είναι καθόλου εύκολο να προκύψουν αυτοφυώς και αυτοτελώς δημοσιονομικά προβλήματα σε μια και μόνη χώρα. Δεύτερον, γνωρίζω ότι το δημόσιο χρέος διαχρονικά μειώνεται. Τρίτον, ξέρω πως υπάρχουν άλλες χώρες στη ζώνη του ευρώ με υψηλότερο δημόσιο χρέος από μας και τέλος  έχω μια πολιτική εκτίμηση.Όλες οι κυβερνήσεις απ΄ το ΄74 μέχρι σήμερα, με ερωτηματικά μόνο για  την περίοδο 1990-93, οδήγησαν το σκάφος της χώρας με απόλυτη ασφάλεια και σε σίγουρα λιμάνια, είτε στο τιμόνι της χώρας βρισκόταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, είτε ο Ανδρέας Παπανδρέου, είτε ο Κώστας Σημίτης.  Αυτή η κατάσταση δεν πιστεύω πως στα επόμενα χρόνια πρόκειται ν΄ αλλάξει γιατί δεν θα το επιτρέψουν οι Έλληνες πολίτες.

5.     Υπάρχει συγκεκριμένο θεσμικό έλλειμμα για τη σύγκλιση μας με την Ευρώπη. Τα βήματα όμως που έγιναν, και θυμίζω ως πιο πρόσφατα τον ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ και τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, ήταν και τολμηρά και γενναία για την πατρίδα μας.

Παράλληλα όμως, ανέδειξαν μια συγκεκριμένη αλήθεια.

Αποκέντρωση και αυτοδιοίκηση δεν μπορεί να κάνει κανείς με διευθετήσεις στη δομή, αυτή είναι μια στείρα αντίληψη, αν δε συμβαδίζει με τολμηρές επεμβάσεις στην οικονομική βάση της λειτουργίας του όλου συστήματος που ακούει στο όνομα δημόσιες υποθέσεις και κράτος. Έτσι λοιπόν, είμαστε πολύ πίσω αφού τη μητέρα των μεταρρυθμίσεων που λέγεται φορολογική αποκέντρωση δεν τολμούμε να την αγγίξουμε στην πατρίδα μας, με αποτέλεσμα να απέχουμε παρασάγγας απ΄ την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Η αποκέντρωση και η αυτοδιοίκηση αποτελούν αρχές με τις οποίες οργανώνει κανείς ένα σύγχρονο κράτος και όχι μικροδιευθετήσεις που αφορούν την τάδε ή τη δείνα αποκέντρωση αρμοδιότητας. Γι΄ αυτό και εμφανίζεται το οξύμωρο να έχουμε κάνει βήματα πιο τολμηρά από χώρες όπως είναι για παράδειγμα η Γαλλία, και αναφέρομαι στον ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ, και από την άλλη να είναι κανείς γραφικός αν νομίζει και πιστεύει πως επειδή κάναμε αυτό το βήμα μπορούμε να συγκρίνουμε την ελληνική αυτοδιοίκηση με τη γαλλική. Το πλήθος των υποθέσεων που διαχειρίζεται η αυτοδιοίκηση κι η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στον πολίτη αποτελούν το κριτήριο της πραγματικής αποκέντρωσης με αυτοδιοίκηση και όχι οι δομές, αυτές καθ΄ αυτές από μόνες τους.

6.     Η περιφερειακή αυτοδιοίκηση είναι θεσμός στην Ευρώπη εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται, κυριολεκτικά, στον αστερισμό των πόλεων και των περιφερειών. Στη χώρα μας το συνειδητοποιήσαμε έστω και καθυστερημένα και συνέβαλε καθοριστικά σ΄ αυτό η αυτοδιοίκηση με τον αγώνα της. Έτσι καταφέραμε, να κατοχυρώσουμε τους δύο βαθμούς αυτοδιοίκησης και την άσκηση κρατικών αρμοδιοτήτων με νόμο από τους Ο.Τ.Α., στην πρόσφατη συνταγματική αναθεώρηση. Δυστυχώς όμως το Γ΄ ΚΠΣ δεν το διαχειρίζεται η περιφερειακή αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα γιατί οι ανασφάλειες που συνοδεύουν το πολιτικό σύστημα της χώρας απέναντι σε μια γενναία αποκέντρωση είναι πολλές.Ανάγονται, ίσως, στην ίδια την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους και αποτελούν μια συγκεκριμένη παθογένεια που ακούει στο όνομα υπερσυγκεντρωτικό και ναπολεόντειο νεοελληνικό κράτος.Είναι σαφές ότι αυτό πρέπει ν΄ αλλάξει αν θέλουμε να είμαστε στο διηνεκές μια σύγχρονη και ισχυρή χώρα.

 7.     Το ζητούμενο αυτής της πολιτικής περιόδου είναι η Ελλάδα να κρατήσει πολύ ψηλά τις προτεραιότητες που τέθηκαν τα τελευταία χρόνια. Τέτοιες προτεραιότητες  είναι:

-        η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας,

 -        η διαρκής αναδιανομή των εισοδημάτων για την άμβλυνση των οικονομικών ανισοτήτων, και

 -        εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας προκειμένου να μην διακυβεύσουμε τις κατακτήσεις μας. Με μια τέτοια οπτική και βέβαια δεν είναι η ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη η βάση της οικονομικής πολιτικής τα επόμενα χρόνια. Η ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη όμως πρέπει ν΄ αποτελέσει μια σταθερή επιλογή που θα επηρεάζει και θα διαπερνά όλες τις οικονομικές και πολιτικές αποφάσεις.Το εγχείρημα σίγουρα είναι ιδιαίτερα δύσκολο καθώς υπάρχει μεγάλη απόσταση της θεωρίας  απ΄ την πράξη.Όλοι μιλάνε στο όνομα της περιφερειακής ανάπτυξης αλλά η υιοθέτηση μιας τέτοιας επιλογής, όπως και η επιλογή για αποκέντρωση και αυτοδιοίκηση, είναι μια επιλογή που οδηγεί σε ευθεία σύγκρουση με δεδομένα και πανίσχυρα συμφέροντα, συντεχνιακά κ.α.,  που χρόνια ολόκληρα έχουν αναπτυχθεί γύρω απ΄ την υπερσυγκεντρωτική δομή του νεοελληνικού κράτους.

Πρόκειται δηλαδή για καθαρά πολιτικό ζήτημα.                            

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

       ΔΗΜΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ 

       Γραφείο Δημάρχου                                            Κοζάνη 6/2/2003   

     Προς: Εφημ. ΓΡΑΜΜΗ 

           Κύριε Διευθυντά

Με έκπληξη διάβασα στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας σας σχόλια που δημοσιεύονται στην 4η σελίδα της και φέρουν την υπογραφή Ι. Π., τα οποία αναφέρονται στη χθεσινή μου δήλωση για το αποτέλεσμα των εκλογών στην ΤΕΔΚ Ν. Κοζάνης.

Επειδή γνωρίζω και εκτιμώ το συντάκτη και αδυνατώ να φανταστώ πως έχει επιλεκτική μνήμη, πολύ δε περισσότερο ότι κάνει επιλεκτική ανάγνωση των ανακοινώσεων, μπορώ να υποθέσω πως μάλλον δε συνεκτίμησε (σ. σ.  από βιασύνη, ίσως;) μια σειρά γεγονότων, πριν οδηγηθεί στα συμπεράσματα του.

 Γι΄ αυτό είμαι υποχρεωμένος να του θυμίσω αυτά τα γεγονότα.Σε ό,τι αφορά τη συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό TOP, ανακοίνωσα δημόσια την πρόθεση μου να ηγηθώ ψηφοδελτίου διαπαραταξιακού, προσπάθεια που έπεσε στο κενό διότι συνάδελφοι απ΄ το χώρο της Νέας Δημοκρατίας, τους οποίους ιδιαιτέρως εκτιμώ, δεν την αποδέχτηκαν καθώς δεχόταν πιέσεις απ΄ το κόμμα τους. Στο ζήτημα αυτό δε θέλω να επανέλθω διότι είναι παρελθόν.

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των κομματικών κριτηρίων, ο συντάκτης προφανώς δε συνεκτίμησε στα συμπεράσματα του δύο πρωτοφανή και πρωτόγνωρα για το θεσμό γεγονότα που νομίζω πως γνώριζε.

1ον : Το ψηφοδέλτιο της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ κατατέθηκε απ΄ τον Πρόεδρε της ΝΟΔΕ της Νέας Δημοκρατίας. Με ποια ιδιότητα άραγε; Του επικεφαλής των 9 Δημάρχων; Εγώ πάντως εξ όσων γνωρίζω ο κ. Πρόεδρος δε συμμετείχε στο σώμα των 95 εκλεκτόρων της ΤΕΔΚ Ν. Κοζάνης.

2ον : Ο Περιφερειάρχης της Ν.Δ. κ. Λεούδης εγκαταστάθηκε επί τρεις μέρες στην Κοζάνη με σκοπό να συντονίσει τις εκλογές σ΄ ένα περιορισμένο σώμα, μόλις 95 εκλεκτόρων. Έτσι λοιπόν είναι προφανές που αναφέρεται ο κομματισμός.  Σε ό,τι αφορά τα αυτοδιοικητικά κριτήρια της δικής μας  πρότασης κι αυτό εξηγείται στη χθεσινή ανακοίνωση μου και σχετίζεται με την υπόδειξη του Δημάρχου Τσοτυλίου κ. Γκάση για τη θέση του Προέδρου. Η πρόταση αυτή ήταν απολύτως γνωστή και πλήρως αιτιολογημένη σε όλους τους εκλέκτορες.

        Αυτά προς αποκατάσταση της αλήθειας που πιστεύω πως θα συμφωνήσετε μαζί μου πως είναι πάντοτε προτιμότερο να παρουσιάζεται ολόκληρη και όχι αποσπασματικά.  

                                                                      Με εκτίμηση 

                                                              Ο Δήμαρχος Κοζάνης

                                                        ΠΑΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Προς: κ. Θωμά Χατζηθωμά

 Οι απαντήσεις του Προέδρου της ΚΕΔΚΕ

ΠΑΡΙ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ, Δημάρχου Κοζάνης 

1.     Στον Πρωθυπουργό μας οδήγησαν δύο λόγοι.

 Πρώτον, η σοβαρότητα του οικονομικού προβλήματος όλων ανεξαίρετα των ΟΤΑ και η σχέση του προβλήματος με την ελλιπή χρηματοδότηση απ΄ τον κρατικό μηχανισμό.

Δεύτερον, κρίναμε πως σ΄ αυτή τη συγκεκριμένη συγκυρία πρέπει στη χώρα μας να ληφθούν σοβαρές πολιτικές αποφάσεις που αφορούν τη διακυβέρνηση της. Η δημιουργία ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού κράτους, με αποκέντρωση, αυτοδιοίκηση και περιφερειακή ανάπτυξη πρέπει, αντικειμενικά, να βρίσκονται στο επίκεντρο του πολιτικού ενδιαφέροντος.

2.     Οι επαφές μας με το Υπουργείο Εσωτερικών είναι διαρκείς, σε καθημερινή σχεδόν βάση. Υπήρξαν δε πολλές εξελίξεις. Ψηφίστηκε ήδη η ρύθμιση των χρεών και αναμένουμε την ψήφιση της ρύθμισης που αφορά το κρίσιμο ζήτημα των άδικων καταλογισμών. Βελτιώθηκε σε μεγάλο βαθμό η εκταμίευση ποσών που αφορούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ενώ υπάρχει ακόμα η συνεργασία για τη Δημοτική αστυνομία κ.ο.κ. Πρέπει επίσης να προσθέσω ότι για πρώτη φορά, μεσούσης της πρόσφατης απεργίας των εργαζομένων στους ΟΤΑ, καθίσαμε στο τραπέζι του διαλόγου με το Υπουργείο και τους εκπρόσωπους των εργαζομένων στα πλαίσια της συλλογικής διαπραγμάτευσης.

3.     Ο προϋπολογισμός έχει ήδη κατατεθεί και από τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας μάλλον είμαστε ικανοποιημένοι, όχι τόσο για το αν είναι μεγάλη η μικρή η αύξηση, η οποία είναι ικανοποιητική, όσο για το γεγονός ότι για πρώτη φορά στον προϋπολογισμό επιχειρείται να αποτυπωθεί μια προσέγγιση των πόρων προς την Τ. Α. που να έχει μια αυτοτελή λογική και να μην εξαρτάται απ΄ τις διαθέσεις του εκάστοτε Υπουργού. Είναι ένα βήμα γι΄ αυτό και δε σήμανε συναγερμός. Είναι όμως και υπερβολικό να πούμε ότι σηματοδοτεί μια νέα εποχή. Απλώς γίνονται πιο καθαρές οι σχέσεις μεταξύ Αυτοδιοίκησης και Κεντρικής εξουσίας.

4.     Το μέλλον της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι έτσι κι αλλιώς προδιαγεγραμμένο αλλά το ζήτημα είναι τι θα γίνει με την αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα. Όπως γνωρίζουμε οι Ευρωπαϊκές χώρες έχουν βασίσει το σύγχρονο κράτος σε ισχυρούς αποκεντρωμένους θεσμούς διοίκησης και αυτοδιοίκησης και αυτό το μοντέλο έχει αναδειχθεί σε συνώνυμο της αποτελεσματικότητας. Στην Ελλάδα έχουμε μια άλλη παράδοση υπερσυγκεντρωτική κι ένα κράτος που λειτουργώντας αυτάρεσκα νομίζει ότι μπορεί να τα διευθύνει όλα απ΄ την Αθήνα, ένα κράτος αναποτελεσματικό, κατά γενική ομολογία, παρά τις σοβαρές βελτιώσεις που υπήρξαν τις τελευταίες δεκαετίες.

Γι΄ αυτό ήρθε η ώρα ν΄ αλλάξουμε πολλά πράγματα όχι διότι το ζητούν οι αιρετοί της αυτοδιοίκησης αλλά επειδή το χρειάζεται η χώρα.              

Η άποψη του Δημάρχου Κοζάνης Πάρι Κουκουλόπουλου για τους στόχους αυτής της τετραετίας. 

         Όλοι οι μεγάλοι στόχοι, υψηλής προτεραιότητας, που τέθηκαν απ΄ το συνδυασμό μας στις περυσινές δημοτικές εκλογές, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Έχοντας μάλιστα την εμπειρία τέταρτης εκλογής κι εγώ και οι συνεργάτες μου, διανύουμε δηλαδή πρώτο χρόνο μιας δημοτικής περιόδου για τέταρτη φορά, μπορώ να κάνω την εξής διαπίστωση. Σε καμιά απ΄ τις προηγούμενες φορές δεν είχαμε τόσο καλή εξέλιξη απ΄ τον πρώτο ήδη χρόνο σ΄ όλα τα θέματα μικρά και μεγάλα.

           Το νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο σε λιγότερο από τρεις μήνες θα είναι πραγματικότητα.

          Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας έχει πλέον Διοικούσα επιτροπή με την οποία συνεργαζόμαστε πυρετωδώς για να εξασφαλίσουμε τις καλύτερες δυνατές υποδομές για το πανεπιστήμιο.

          Τα μεγάλα ζητήματα της περιοχής που σχετίζονται με τους οδικούς άξονες και το σιδηροδρομικό δίκτυο, που δεν είναι βέβαια στενά αρμοδιότητα του Δήμου αλλά αποτελούν βασικές μας προτεραιότητες, βρίσκονται σε πάρα πολύ καλό δρόμο. Σε λίγες βδομάδας ο δρόμος Κοζάνης- Πτολεμαίδας θα είναι γεγονός όπως και η παράκαμψη της Καστανιάς σε λίγους μήνες. Θυμίζω ακόμα ότι ο σιδηρόδρομος απ΄ την Κοζάνη προς την Καλαμπάκα και από εκεί στην Ηγουμενίτσα εντάχθηκε ήδη στα διευρωπαϊκά δίκτυα για ν΄ αποτελέσει προτεραιότητα στο Δ΄ ΚΠΣ.

          Ανάλογη εξέλιξη έχουν και μικρότερης σημασίας θέματα αλλά ιδιαίτερα σημαντικά για την ποιότητα ζωής των κατοίκων, όπως, για παράδειγμα, τα σφαγεία που είναι σε διαδικασία δημοπράτησης, η ανάπλαση των όψεων των κτιρίων που έχει ήδη ξεκινήσει κ.α.  

          Οι στόχοι που θέσαμε γι΄ αυτή την τετραετία ήταν πραγματικά ιδιαίτερα υψηλοί αλλά έχω κάθε λόγο να πιστεύω ότι θα είναι απολύτως εφικτοί. Αυτή την τετραετία για την Κοζάνη και την περιοχή της αλλάζουν όλα και αυτό γίνεται και θα γίνεται ολοένα και περισσότερο ορατό για όλους τους πολίτες.