ΠΑΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Μέλος Εκτελεστικού Πολιτικού Συμβουλίου Κινήματος Αλλαγής

Newsletters

Γράψτε το email σας και πατήστε το πλήκτρο subscribe για να εγγραφείτε στα newsletters
Τηρείται ο "GDPR", ο νέος κανονισμός Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (EE 2016/679).
Please wait

Σελίδα στο Facebook

Twitter

radio spech

 
 

Σύνδεσμοι

parliament logo  pasok logo  facebook logo twitter logo

Εκλογές 2015

ΠΑΣΟΚ. Κρατάμε ψηλά την ευθύνη.

ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Του Προέδρου της ΚΕΔΚΕ

Πάρι Κουκουλόπουλου-Δημάρχου Κοζάνης

  1. Μετά την ένταξη της χώρας στην ΟΝΕ η πραγματική σύγκλιση, ή αλλιώς η σύγκλιση παντού με την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα είναι ο στόχος πρώτης προτεραιότητας για τη χώρα συνολικά. Αυτό ακριβώς λέει με δύο λόγια και η απόφαση του συνεδρίου της Θεσσαλονίκης, ότι δηλαδή ήρθε η ώρα να συγκλίνουμε με την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα σε ό,τι αφορά τους θεσμούς αποκέντρωσης και αυτοδιοίκησης. Για ν΄ απαντήσω στο ερώτημα σας πιστεύω ότι αυτό το βασικό συμπέρασμα είναι μονόδρομος για τη χώρα. Το ζητούμενο όμως είναι πώς θα φτάσουμε στο συγκεκριμένο στόχο και με ποια ταχύτητα. Γι΄ αυτό ακριβώς στο συνέδριο μας προχωρήσαμε σε εξειδίκευση αυτού του στόχου δείχνοντας ένα δρόμο που περνάει μέσα από τρεις μεγάλες προτεραιότητες:

Α. Οικονομική αυτοτέλεια με φορολογική αποκέντρωση

Β. Ολοκλήρωση θεσμικών μεταρρυθμίσεων με τη θεσμοθέτηση της αιρετής Περιφερειακής αυτοδιοίκησης, και

Γ. Τη δρομολόγηση μιας σύνθετης διαδικασίας που θα οδηγήσει στην ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας.

 

  1. Το ζήτημα της νέας διοικητικής διάρθρωσης της χώρας, σύμφωνα με επανελλειμένες δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών έχει τοποθετηθεί χρονικά μετά τις Δημοτικές και Νομαρχιακές εκλογές του Οκτωβρίου. Κατά πρώτο λόγο είναι οριοθετημένη σαφέστατα από την πρόσφατη Συνταγματική αναθεώρηση που όρισε δύο βαθμούς αυτοδιοίκησης για τη χώρα, πολύ ορθά κατά τη γνώμη μου.  Κατά δεύτερο δεν μπορεί να αφίσταται από την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα η οποία είναι ξεκάθαρη. Η Ευρώπη ζει και κινείται στον αστερισμό των πόλεων και των περιφερειών. Γι΄ αυτό κατά τη γνώμη μου η νέα διοικητική διάρθρωση της χώρας πρέπει να καταλήξει σε ισχυρούς Δήμους, αιρετή περιφερειακή αυτοδιοίκηση και σε κάποιο επίπεδο, πιθανά, των σημερινών Νομαρχιών να επανατοποθετηθεί μια αποκεντρωμένη κρατική δομή, επειδή πολύ απλά η ύπαρξη αυτοδιοικητικών βαθμίδων δε συνεπάγεται και την κατάργηση του κράτους από την περιφέρεια.
  2. Η μεταβίβαση φορολογικής εξουσίας στην Τοπική αυτοδιοίκηση είναι απαραίτητος όρος σύγκλισης με την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Η εμπειρία ετών σε πάρα πολλές χώρες δείχνει ότι η άσκηση φορολογικής εξουσίας συνδυάζεται με την αποτελεσματικότητα που διακρίνει τη δομή και την οργάνωση αυτών των χωρών. Σε ό,τι αφορά το σήμερα και τη χώρα μας, σίγουρα υπάρχουν μια σειρά αδυναμίες, αλλά δεν είναι αυτό το ζήτημα. Υπάρχουν οι δικλείδες ασφαλείας για να χειριστούν οι ΟΤΑ τους φόρους. Πρέπει όμως να πούμε και μια απλή αρχή. Από την ώρα που θεσπίζεται η φορολογική εξουσία ισχύει για κάθε ΟΤΑ ότι όποιος δεν εισπράττει δεν υλοποιεί και έργο. Γι΄ αυτό δεν πρέπει να το δει κανείς με τα σημερινά δεδομένα και τις αδυναμίες που υπάρχουν. Όλα αυτά μπορούν και θα ξεπεραστούν στην πορεία και η κάθε τοπική κοινωνία θα βρει και στον τομέα αυτό τις ισορροπίες της.
  3. Καμιά εξουσία δεν αποκεντρώνεται από μόνη της και αυτή η απλή αλήθεια έχει ισχύ φυσικού νόμου. Ο κίνδυνος απώλειας εξουσίας και ελέγχου από την πλευρά του κράτους οδήγησε επί χρόνια ολόκληρα στο κωμικοτραγικό αποτέλεσμα, οι ίδιοι που ονόμαζαν κρατικοδίαιτη την αυτοδιοίκηση να μη θέλουν να της δώσουν εξουσία και συνακόλουθες ευθύνες. Πρόσφατα και μετά τη συνάντηση μας με τον Πρωθυπουργό δρομολογήθηκε μια νέα πραγματικότητα και έχουμε κληθεί στα τραπέζι του διαλόγου από τα Υπουργεία Οικονομικών και Εσωτερικών στα πλαίσια της φορολογικής μεταρρύθμισης. Θέλω να πιστεύω υπάρχει η πολιτική βούληση για να ξεπεραστεί η πραγματικότητα και να προχωρήσει η χώρα σ΄ ένα μεγάλο βήμα εκσυγχρονισμού.
  4. Δε θα συμφωνήσω μαζί σας ότι αυτός ήταν ο κανόνας. Με αφορμή όμως το ερώτημα σας πρέπει να θέσουμε ένα ζήτημα ιδιαίτερα επίκαιρο μιας και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έθεσε ζήτημα αναδιοργάνωσης του συνόλου του μηχανισμού πολιτικής προστασίας για την αντιμετώπιση καιρικών φαινομένων. Σύμφωνα με τα ισχύοντα για την πολιτική προστασία στη χώρα και ειδικότερα με το σχέδιο ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ, η Τοπική αυτοδιοίκηση σε τέτοιες έκτακτες καταστάσεις δεν έχει καμιά άλλη αρμοδιότητα απ΄ το να διαθέτει τα μηχανήματα της σ΄ ένα γενικότερο σχέδιο. Αν ήθελα να απαντήσω τυπικά θα σας έλεγα πως δε νομίζω ότι κάποιος Δήμαρχος αρνήθηκε να διαθέσει τα μηχανήματα του ή τα μέσα του όπου του ζητήθηκαν. Η πραγματικότητα όμως δεν είναι αυτή. Η τοπική αυτοδιοίκηση στη χώρα μας ενεργοποιείται από μόνη της χωρίς να έχει με την τυπική έννοια του όρου ευθύνη και αρμοδιότητες γύρω απ΄ αυτό το ζήτημα. Από εκεί και πέρα είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς για ενιαία εικόνα. Υπήρξαν καλές, μέτριες αλλά και κακές εικόνες και αυτό έχει να κάνει με το βαθμό οργάνωσης, το βαθμό ενεργοποίησης και τις δυνατότητες που έχει κάθε Δήμος.
  5. Είναι αλήθεια ότι για πάρα πολλά χρόνια στη χώρα μας αυτό ίσχυσε με συγκεκριμένες εξαιρέσεις. Μετά τον ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ όμως νομίζω ότι υπάρχει μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα αφού υπάρχει μια ιδιαίτερη μέριμνα τόσο από την ΚΕΔΚΕ όσο και από το Υπουργείο Εσωτερικών για τους μικρότερους Δήμους. Ωστόσο πρέπει να τονίσουμε ότι στους θεσμούς της αυτοδιοίκησης ισχύει ο κανόνας των κρίσιμων μεγεθών. Τα κρίσιμα μεγέθη είναι υπερπροσδιοριστικός παράγοντας τόσο προς τα πάνω όσο και προς τα κάτω σε σχέση με τις δυνατότητες κάθε ΟΤΑ.
  6.  Η ρύθμιση δύο τετραετιών μονομερώς για τους Νομάρχες είναι επιεικώς απαράδεκτη. Θα μπορούσε να έχει λογική αν ίσχυε καθολικά για τους αιρετούς Δημάρχους, Νομάρχες, βουλευτές κ.α. Προσωπικά πιστεύω ότι δεν πρέπει να υπάρχουν όρια θητειών για κανένα, ούτε φυσικά για τους Νομάρχες. Νομίζω ότι προτιμότερο και ουσιαστικότερο για τη χώρα μας είναι ν΄ ανοίξει ο διάλογος για τα κριτήρια που κυριαρχούν στην επιλογή των ψηφοφόρων και τα οποία δε φύονται από μόνα τους αλλά είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων καταστάσεων. Για παράδειγμα, στην εκλογή βουλευτών στις μεγάλες περιφέρειες, έχει καταντήσει ως μοναδικό κριτήριο η ¨αναγνωρισιμότητα¨ και σε ανύποπτο χρόνο είχα προβλέψει ότι θα δούμε και πρωταγωνιστές του Big Brother στη Βουλή…
  7. Εδώ και 8 χρόνια στην πόλη της Κοζάνης έχουμε καταργήσει λέβητες, καυστήρες και δεξαμενές και οι οικοδομές θερμαίνονται με Τηλεθέρμανση. Η θέρμανση των οικοδομών επιτυγχάνεται με υπέρθερμο νερό που μοιράζεται σε όλη την πόλη με υπόγειο δίκτυο του οποίου η θερμική ισχύς τροφοροτείται και ανανεώνεται από τον Ατμοηλεκτρικό Σταθμό της ΔΕΗ στον Άγιο Δημήτριο Κοζάνης. Το σύστημα αυτό θέρμανσης είναι γνωστό στην Ευρώπη εδώ και πολλές δεκαετίες. Στην Ελλάδα η Κοζάνη ήταν η πρώτη πόλη που την απέκτησε. Το έργο αυτό έχει αποβεί πολλαπλά ωφέλιμο για την πόλη και τους πολίτες αφού
-Βελτίωσε ριζικά την κατάσταση στο περιβάλλον (δεν καπνίζουν πια οι καμινάδες των οικοδομών)-Οδήγησε σε σημαντική εξοικονόμηση όλα τα νοικοκυριά (η μέση δαπάνη για θέρμανση των 200.000 δρχ. ανά οικογένεια έχει μειωθεί κατά 30%)-Αποτέλεσε μια σημαντική εμπειρία στη διαχείριση μεγάλων έργων για το Δήμου αφού το συνολικό κόστος επένδυσης εγγίζει τα 20 δις δραχμές με ένα πολύ μεγάλο μέρος να είναι η συμμετοχή των ίδιων των δημοτών, -Μας έπεισε όλους τους Κοζανίτες ότι δικαιούμαστε να βάζουμε τον πήχη ψηλά αφού ο ρυθμός πρόσκτησης πελατών δεν έχει προηγούμενο σε όλη τη Δυτική Ευρώπη.