ΠΑΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Μέλος Εκτελεστικού Πολιτικού Συμβουλίου Κινήματος Αλλαγής

Newsletters

Γράψτε το email σας και πατήστε το πλήκτρο subscribe για να εγγραφείτε στα newsletters
Τηρείται ο "GDPR", ο νέος κανονισμός Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (EE 2016/679).
Please wait

Σελίδα στο Facebook

Twitter

radio spech

 
 

Σύνδεσμοι

parliament logo  pasok logo  facebook logo twitter logo

Εκλογές 2015

ΠΑΣΟΚ. Κρατάμε ψηλά την ευθύνη.

Προς: κ. Πέγκυ Ντόκου

Οι απαντήσεις του Προέδρου της ΚΕΔΚΕ

ΠΑΡΙ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ-Δημάρχου Κοζάνης 

  1. Ο καθένας προφανώς πρέπει να φροντίσει για την υλοποίηση των προγραμματικών δεσμεύσεων με τις οποίες εκλέχτηκε. Μπορεί να μην ψηφίζει το σύνολο των πολιτών με βάση τα προγράμματα, ωστόσο νομίζω πως η συνέπεια λόγων και έργων αποτελεί τη λυδία λίθο για την αξιοπιστία του θεσμού κάτι που είναι διαρκώς ζητούμενο. Όλοι μαζί φυσικά οι εκλεγέντες αιρετοί δεν έχουμε τίποτα άλλο να κοιτάξουμε απ΄ το να φροντίσουμε για τον έναν και μοναδικό στόχο της Αυτοδιοίκησης, τη σύγκλιση μας με την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα τον οποίο θα πετύχουμε μέσα από την κοινή μας προσπάθεια.
  2. Οι εκλογές της Αυτοδιοίκησης είναι πολιτικές εκλογές με όλα τα γράμματα κεφαλαία και υπογραμμισμένα και αφορούν βέβαια τον τρόπο αντιμετώπισης και επίλυσης των τοπικών προβλημάτων και την ανάδειξη τοπικών ηγεσιών. Σε καμιά περίπτωση φυσικά δεν αφορούν την ανάδειξη βουλευτών και Κυβέρνησης.
  3. Σύμφωνα με την έρευνα που έχει κάνει η ΚΕΔΚΕ σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης οι δύο στους τρεις πολίτες κατατάσσουν το κομματικό κριτήριο στη δεύτερη πεντάδα των κριτηρίων με βάση τα οποία επιλέγουν τους τοπικούς τους άρχοντες. Η εκλογική εμπειρία βέβαια δείχνει πως παίζει έναν αρκετά σημαντικό ρόλο χωρίς πάντα να είναι το πρωταρχικό κριτήριο των πολιτών. Γι΄ αυτό εξάλλου υπάρχουν και πολλές ανατροπές κάτι που φάνηκε καθαρά και στις τελευταίες εκλογές καθώς πολλοί πολίτες  διαφοροποιήθηκαν απ΄ τις επιλογές των κομμάτων που είχαν ψηφίσει στις τελευταίες εθνικές εκλογές.
  4. Έτσι κι αλλιώς δεν θα υπήρχαν πόσο μάλλον τώρα που το αποτέλεσμα, κατά γενική ομολογία, διέψευσε αυτούς που τις εκλογές τις είδαν σαν μια ευκαιρία για να εγείρουν γενικότερο πολιτικό ζήτημα. Στη χώρα μας δεν υπάρχει τέτοιο προηγούμενο και καλά θα κάνουμε να αποσυνδέσουμε ολότελα τις εξελίξεις στην Αυτοδιοίκηση απ΄ το κεντρικό πολιτικό σκηνικό, τουλάχιστον με την αμεσότητα που το θέτετε στο ερώτημα σας.
  5. Σαφέστατα ναι και μάλιστα πιστεύω πως πρέπει να υπάρξει τώρα νομοθετική ρύθμιση για τις επόμενες εκλογές που να υποχρεώνει τη δημοσιοποίηση. Απ΄ την πλευρά μου τις επόμενες μέρες είμαι έτοιμος να δημοσιοποιήσω τις προεκλογικές μου δαπάνες γιατί είναι αίτημα των καιρών και των πολιτών.
  6. Όσο πιο μικρό είναι το μέγεθος της κοινωνίας τόσο περισσότερο υποβαθμίζεται η έννοια του χρίσματος και μετρούν περισσότερο τα άλλα δύο. Αν θέλαμε να τα βάλουμε στη σωστή σειρά, σε ό,τι αφορά τις μικρές κοινωνίες, αυτή είναι όνομα, έργο, χρίσμα.
  7. Την οικονομική κατάσταση τη χαρακτηρίζει σε γενικές γραμμές η στενότητα. Από εκεί και πέρα υπάρχουν διαφοροποιήσεις από Δήμο σε Δήμο ως αποτέλεσμα διαχειριστικών λαθών και κακών επιλογών που έχουν γίνει στο παρελθόν. Είναι αλήθεια ότι ένα μεγάλο μέρος των ΟΤΑ βρίσκεται σε τραγικό αδιέξοδο. Ακόμα όμως και στους υγιέστερους ΟΤΑ η κατάσταση είναι προβληματική.
  8. Πολλά πρωτοκλασάτα στελέχη του πολιτικού κόσμου εν γένει, θα έλεγα, κι όχι μόνο της Κυβέρνησης διεκδίκησαν Δήμους και Νομαρχίες. Αυτό σχετίζεται με την αναβάθμιση στη συνείδηση των πολιτών αλλά και του πολιτικού κόσμου του θεσμού της Αυτοδιοίκησης.
  9. Θα σας απαντήσω μετά το τέλος και της νέας μου θητείας. Πάντως, κατά γενική ομολογία, το καινούργιο που έχουμε εισάγει στην κοινωνία της Κοζάνης είναι ο πολιτικός μας πολιτισμός.
  10. Χωρίς να είναι γενικευμένο το φαινόμενο αναμφισβήτητα υπάρχουν συμπτώματα αδιαφάνειας, κακοδιαχείρισης και διαφθοράς και συνιστούν ένα μεγάλο εμπόδιο στην περαιτέρω μετεξέλιξη του θεσμού. Πριν από δύο χρόνια είχα την ευκαιρία να προτείνω μια ολοκληρωμένη σειρά μέτρων που πρέπει κατά τη γνώμη μου να θεσμοθετηθούν έτσι ώστε να καταστεί η διαφάνεια ταυτόσημη έννοια με την καθημερινότητα και τη λειτουργία των ΟΤΑ.
  11. Οι αλλαγές είναι κανόνας της ίδιας της ζωής και της εξέλιξης και πάντα πρέπει να γίνονται. Τώρα αν με το ερώτημα σας εννοείται τις προωθούμενες αλλαγές, που συμπυκνώθηκαν στον τίτλο ¨αλλαγή κώδικα¨, απ΄ την πλευρά του Υπουργείου Εσωτερικών, πρέπει να πω πως σε ό,τι αφορά τα θέματα που ανοίγει μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους αφού βρίσκεται σε αντιστοιχεία με τις αποφάσεις του τελευταίου μας τακτικού συνεδρίου. Το περιεχόμενο δεν το γνωρίζουμε ακόμα, θα το μάθουμε πολύ σύντομα και θα τοποθετηθούμε καθώς από την πλευρά μας υπάρχει μια αρκετά σαφής προσέγγιση όλων των ζητημάτων που αφορούν τα οικονομικά, την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, τις Μητροπολιτικές λειτουργίες κ.τ.λ.
  12. Οι αρμοδιότητες που μεταφέρθηκαν τα τελευταία χρόνια είναι συγκεκριμένες και αφορούν τη συντήρηση των σχολείων, τη λειτουργία των παιδικών σταθμών και τα γυμναστήρια. Σε γενικές γραμμές, οι πόροι που διέθετε το κράτος για τη λειτουργία αυτών των αρμοδιοτήτων μεταβιβάστηκαν στην Αυτοδιοίκηση. Ωστόσο οι πόροι αυτοί δεν καλύπτουν το σύνολο των αναγκαίων δαπανών γι΄ αυτό και κατοχυρώσαμε, μετά από αγώνα, στην τελευταία Συνταγματική αναθεώρηση την μεταβίβαση αρμοδιοτήτων μόνον όταν συνοδεύεται από το σύνολο των αναγκαίων πόρων και όχι των αντίστοιχων όπως ήταν η διατύπωση στο προηγούμενο Σύνταγμα. Από τη Συνταγματική αναθεώρηση και έπειτα δεν υπήρξε καμιά μεταβίβαση αρμοδιότητας για να μπορούμε να κρίνουμε. Πάντως το Σύνταγμα έχει θωρακίσει το θεσμό απ΄ αυτή την ¨περιπέτεια¨.
  13. Ο Γ΄ αιρετός βαθμός δεν μπορεί να υπάρξει γιατί με τη Συνταγματική αναθεώρηση καθιερώθηκαν δύο αιρετοί βαθμοί. Κατά τη γνώμη μου ο Β΄ βαθμός πρέπει να μετεξελιχθεί σε Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση και είναι μια απ΄ τις βασικότερες συνιστώσες που οδηγούν στη σύγκλιση μας με την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Ένα από τα σοβαρότερα ερωτήματα στα οποία καλούμαστε ν΄ απαντήσουμε είναι αυτό ακριβώς που θέτετε με το δικό σας ερώτημα, πού ακριβώς πρέπει να επανατοποθετηθεί το κράτος. Πριν το απαντήσουμε όμως αυτό καλό θα ήταν ν΄ απαντήσουμε πρώτα ποια θα είναι η διοικητική διαίρεση της χώρας, αν δηλαδή διατηρούνται ή όχι οι Νομοί και πώς μετεξελίσσονται σε μια Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, ένα ζήτημα ιδιαίτερα σύνθετο και λεπτό μιας και σχετίζεται με τον εκλογικό νόμο. Αυτός εξάλλου είναι και ο λόγος για τον οποίο αποφύγαμε μέχρι τώρα να διατυπώσουμε θέση και σίγουρα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και αρκετή συζήτηση πριν καταλήξουμε κάπου.
  14. Είναι πλέον γεγονός και δεν έχει έννοια να κοιτάμε πίσω. Προσωπικά πιστεύω πως ήταν απόλυτα σωστή επιλογή η ποσόστωση και τα αποτελέσματα δείχνουν πως σε μεγάλο βαθμό δικαιώθηκε και από τους πολίτες. Σήμερα τίποτα πια δεν είναι όπως χθες στο θεσμό της Αυτοδιοίκησης, η συμμετοχή των γυναικών που έχουν εκλεγεί είναι σ΄ ένα πρωτοφανές ποσοστό σε σχέση με το προηγούμενο και αυτό αποτελεί την καλύτερη δικαίωση για την ποσόστωση.
  15. Δεν είμαι παντρεμένος με τη Δημαρχία, ούτε νιώθω ότι την κρατάω. Πάντως θα την άφηνα χωρίς δεύτερη σκέψη πάλι για την Αυτοδιοίκηση.
  16. Όταν είναι σύγχρονος, δυναμικός και προσιτός. Νομίζω πως είναι τρία χαρακτηριστικά που απαιτούν οι πολίτες απ΄ το Δήμαρχο τους.
  17. Σίγουρα δεν μ΄ αφήνει αδιάφορο αυτή η προοπτική γιατί νομίζω πως αξίζει να συνεχίσουμε σ΄ ένα δρόμο που ανοίξαμε με πολύ κόπο αλλάζοντας πάρα πολλά στον τρόπο αντιμετώπισης όλων των ζητημάτων και κυρίως ονοματίζοντας με απόλυτη ευκρίνεια τους στόχους της Αυτοδιοίκησης για την εποχή μας. Αυτό το δεύτερο κατά τη γνώμη μου είναι το μείζον και θα το υπηρετήσω με συνέπεια και πάθος σ΄ όλη τη νέα δημοτική περίοδο, απ΄ όποια θέση κι αν βρίσκομαι.
  18. Η υλοποίηση των προγραμματικών δεσμεύσεων στο Δήμο μου και η συμμετοχή στη συλλογική προσπάθεια για να δημιουργήσουμε όλοι μαζί μια Αυτοδιοίκηση αντάξια μιας χώρας ισχυρής και σύγχρονης όπως θέλει να είναι η Ελλάδα.    
   

Βιογραφικό

Ο Πάρις Κουκουλόπουλος εξελέγη για πρώτη φορά Δήμαρχος Κοζάνης το 1990, σε ηλικία 34 ετών και αφού από το 1986 είχε διατελέσει Δημοτικός Σύμβουλος και Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου (1989-90). Επανεξελέγη άλλες τρεις φορές, το 1994, 1998, 2002.Το 1999 εκλέγεται Πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ, ο πρώτος αιρετός της Πρόεδρος.Είναι επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας και αντιπρόεδρος της Επιτροπής των Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.